It's Part of mini Holiday

Sunday, October 18, 2009

17hb Oktober 2009.
Cik Sara dan teman-teman cik Sara pergi ke Mersing. Tapi, belum sampai ke Mersing, kitorang singgah kat Tg. Balau. pantai kat area Johor. bawah sket dari Desaru. Pantai kat Tg. Balau tu dah indah. pengunjung pun ramai. tapi chalet dia tak berapa nak best. jauh dari pantai.


Cik Sara, Majidah, Aizat n Yen dekat chalet Tg. Balau


Amaran : Tidak Selamat untuk mandi dan berenang

Ya!!! board amaran ni, cik Sara amik masa kat pantai Tg. Balau. cam pelik pun ada. tulis amaran kata tak selamat untuk mandi atau berenang. tapi cik Sara tengok, ramai je pengunjung yang mengunjung kawasan ni. siap bermandi-mandi lagi walaupun masa ni dah pukul 1 tgh hari. matahari tegak atas kepala. mcam tak seiring pula amaran ni dengan suasana dekat tg. Balau tu...isy..isy..isy..

selain orang ramai yang datang berkelah, mandi manda ada juga yang pasang khemah. tak pasti lak untuk bermalam atau sekadar menjadi tempat perteduhan.

bersebelahan dengan Tg. Balau Resort, ada Muzium Nelayan. tapi sayangnya Muzium tu kelihatan terbiar tanpa ada pengurusan yang sistematik. mula-mula sampai macam teruja nak singgah dekat Muzium Nelayan ni. tapi kekecewaan yang diperoleh.


Cik Sara dan Majidah bergambar depan Muzium Nelayan

Dari luar je dah nampak betapa tak terurusnya kawasan ni. sedangkan kalau dimajukan dan dijaga pasti dapat dikomersialkan sebagai produk pelancongan sementelah kawasan ni memang menjadi tumpuan pengunjung selain ke Desaru. Sedih bila melihat daun-daun kering jatuh bebas sekaligus mencacatkan panorama.

Bot-bot nelayan yang dijadikan perhiasan dan dispaly tidak terurus. kedai cenderamata dan kaunter memang langsung tidak dibuka. bagi seorang yang suka melancong dan melawat tempat-tempat sebegini, ia amatlah mengecewakan.


unik

1 comments:

azim said...
This comment has been removed by the author.