Selamat Pengantin Baru

Sunday, November 8, 2009

Selamat Pengantin baru saya ucapkan buat seorang sahabat lama, merangkap ex-classmate saya time skolah dulu yang baru sahaja sah bergelar suami pada bulan 7 yang lalu. seingat saya, bulan 7 adalah bulan kelahirannya juga. Selamat Pengantin Baru buat Mohammad Rhomizal Aqmal Mazali dan pasangan. semoga bahagia ke akhir hayat dalam meniti perjalanan sebagai suami isteri.


saat melafazkan akad nikah


Walaupun sangat terkejut saat mendapat perkhabaran ini, namun dari jauh ku kirim doa agar Mizal bahagia di sisi isteri tersayang. Memikul sebuah tanggungjawab dalam usia semuda ini adalah satu cabaran. hadapilah dengan tenang.

Tak ramai pemuda zaman kini yang berani untuk memikul tanggungjawab dalam seusia semuda ini. bagi kebanyakan mereka, usia muda adalah usia untuk mereka lepak bersama kawan-kawan daripada terikat dengan sebuah komitmen. tapi, keputusan yang Mizal buat sangat kami kagumi. memilih untuk berkahwin supaya terelak dari datangnya fitnah dan dosa ekoran sering bersama dalam sebuah perjuangan di medan pembelajaran.

dengan perkahwinan, segala yang dibuat menjadi ibadah. lebih mudah berkongsi maklumat dan segala yang berkaitan dengan pengajian. Tahniah untuk Mizal. Buat Aini, anda memang seorang insan yang bertuah. Selamat Pengantin Baru. Seinfiniti ucapan tahniah dari saya.

"Selamat Pengantin Baru..semoga bahagia hingga ke akhir hayat.. dapat anak nanti jangan lupa kat kawan kamu di sini..doakan kami bertemu jodoh yang baik('o,').. jalankan tanggungjawab yang telah diamanahkan dengan sebaiknya.."