Alhamdulillah....~

Friday, March 26, 2010

Alhamdulillah....
Selesai sudah urusan saya....
Terima kasih Dr. Razali...
Apa yang berlaku memang salah saya sendiri..so, tak perlulah saya nak tunding jari salahkan sesiapa pun.. At least, dis thing remind me supaya tidak terlalu bergantung pada orang lain. YEAY!

Apa yang berlaku?
Mehler saya kongsikan sedikit....
Hari selasa..last week..masa lab session...dah boleh online tuk daftar subjek sem depan. pakat-pakat menggunakan kemudahan internet yang sedia ada di Makmal Elektronik Perubatan untuk buat pra-pendaftaran. Lepas sorang, sorang..men gilir-gilirlah sebab komputer yang connect dengan internet sebiji jer. Tunggu..sorang demi sorang...
Akhirnya...it's my turn..
tak de masalah..sebab isi benda yang sama je dengan yang lain. Mujur dah g bayar yuran 2 minggu sebelumnya. kalau tak, tak leh mendaftar on9 lah jawabnya.

Selesai jer lab session...pakat ramai-ramai serbu pejabat fakulti kat P02 aras 2. nak ambil borang daftar subjek pula. Macam tahun-tahun sebelumnya, amik satu set jer. Dah keluar tembung ngan member. dia cakap kena ambil 2 tuk LI sekali. Owh ye ke? Kenapa tak tahu? tak pelah, masuk balik pejabat, minta lagi satu set dengan akak yang jaga kat kaunter tu. cakap ngan dia tuk LI..
Pass..
dekat tangan ada 2 set registration form.
End of the day. Isi that day pun bukan boleh jumpa PA pun. ambil borang, pastu g makan. Lunch hour..hehe...

Lepas tu dah tak ingat..
Tapi ada satu malam tu..
dapat message dari Aizat (dia ni perantara kitorang dengan PA)
Faham dari msg tu, registration form tu kena bagi tgh malam tu juga kat dia.
Wei yun datang bilik. minta tolong printkan result dia..Sebab our PA demand result sekali. OK!
Time nak isi borang, tengok ada 2 borang..(yang ambil ari tulah..)
Wei Yun datang bawa 1 set jer...Urmm..lupa langsung pada LI yang perlu daftar guna cara yang sama.
Bual-bual ngan wei Yun. Wei Yun minta tolong pass kan borang dia dekat aizat. OK!
Tahap ni masih lagi tak terlintas yang borang LI kena isi gak...
12.20am..Aizat message kata ye nak amik dah borang-borang tu.. OK!
satu group dekat s08...
dan saya di s24 combine with Wei Yun.

Esoknya....
yang saya ingat saya masuk lab tuk outlab session sebab PB-LAB tak siap lagi.
Ntah timing bila, aizat message tanya saya "ko anta sekali ke borang daftar LI?"
Jawapan saya "TAK"
Kena hantar sekali ke?..ngee...
patutlah semalam macam pelik ada borang kosong lebih..
and suddenly, Fairuz cakap, Q cakap yang PA cakap....banyak pula perantara cakapnya..
PA cakap, Borang daftar tul LI chairman LI yang sign. bukan penasihat akademik. OK!

Gtau Aizat.
Pastu Aizat kata tu citer 2 jam sebelum...Owh macam tu ek? OK!
Citer 2 jam kemudian lak....
PA call pejabat fakulti tanya, then pejabat fakulti cakap PA yang kena sign. (Pejabat memang tak leh bercakap..orang kat pejabat tu yang cakap..=P)..
GOOOOOOODDDDD!!!!!

Sebab borang kat bilik. Bila pula nak jumpa PA? Saya ni kalau bukan sebab nak daftar subjek, tak jejak dah bilik PA tu...ngaaa...
Aizat minta tolong ambilkan borang-borang yang dia hantar pagi tadi kat bilik PA..
Waaaa...g jumpa PA?

Mula-mula bagi alasan tak bawa kad matrik. Kang kena berleter pasal rule pula dengan PA. Tapi Aizat kata, maybe PA letak kat luar bilik ye. Kalau rajin nak jumpa dia, ketuklah pintu bilik dia.. ngaaaa...
Surely lah pilih yang pertama... Ni sume yang aizat kata tu dalam message jer..

At the same time, ajak Nazihah temankan..
Yelah..kalau nak kena berleter pun, ada teman di sisi..tak delah terkial sensorang...g pun tu PA naz juga..hahaha..
Naz tak mau..Takut jumpa PA. Pastu dia cakap, bagi dia 10 minit nak siapkan PB-LAB dia. OK!

Fairuz datang. Urmm..ajak je lah Fairuz..s long saya tak g sensorang.
Cakap ngan Udi yang Aizat suh Udi reply message Aizat.. Ingatkan pasal apa. Rupa-rupanya Aizat minta tolong Udi ambilkan borang daftar subjek tu. nak 3..(ini agak jelah..sebab tetiba udi tanya sapa yang nak tolong aizat amikkan borang tu..dia tak tanya ramai..macam tuju soalan tu dekat saya)..Tak pelah..saya g bilik prof, pastu singgah pejabat jap ambil borang tuk aizat, Nik dan Fahmi..semuanya OK! pada saya..

Yang ini saya ingat..
Hari Selasa berikutnya...
Ada Lab Presentation and Demo....
Masuk hari ni, dah brape hari ntah HP saya tak bertopup..
Communicate ngan orang guna FB and YM jer.
Ingatkan nak ambil sign KJ jer untuk borang daftar LI ni... malas nak deal ngan PA...
Tapi KJ tak nak sign plak...
time tu pun HUjan...Sangat lebat...
Dalam Lab, Wei Yun ajak g jumpa KJ minta sign.
Saya kata yang saya tak isi borang..
Seksyen brape pun tak ingat..sedangkan baru jer semalam buka web Industrial Training tu..

Keluar dari Lab, g pejabat Fakulti.
nak antar borang daftar subjek ngan tengok seksyen tuk LI.
mencari Aizat dan Wei Yun..tapi tak jumpa...
Nak message or calling, kredit tak ada..
tak terlintas pula nak pinjam handphone Akmal n Fairuz.
Noted!. tak buat pape ngan borang tu, sebaliknya g makan..

Lepas zohor, dalam pukul 3 cenggitu, awal sket kot..
gerak g fakulti..sebab ada discussion Reading. Group Discussion.
Lama duduk kat Lab tunggu Fairuz ngan Siti...K.ena pun tgh test. Langsung tak terbuka minda teringatkan LI tak daftar lagi...
dalam 3.45, K.Ena msg..ye dah abis test. tunggu kat foyer P05. nampak pejabat.
mengucap panjang sebab langsung tak teringat yang borang tu perlukan tandatangan PA..
Tak de harapan nak dapat tandatangan KJ..
Sebab KJ memang tak nak sign
Dia Suh cari PA dulu.
Saya pun mendaki tangga kat IVAT tuk ke bilik PA.
depan bilik PA, nampak form Aizat..OK! Dia dah hantar. Yang lain?
Urmm..pinti bilik PA diketuk...bukan saje2 nak ketuk.. tapi dengar bunyi pergerakan orang dalam bilik tu. Sure PA kat dalam..

Ketuk lagi pintu tu.. tak de respon..
Bagi salam..tapi tak berjawab..Urmm..Husnuzon..PA tak de. OK!
ingat nak patah balik ambil kertas ngan pen kat PO5..sebab g IVAT bawa pensel ngan borang jer.
Terserempak ngan AIzat n Koleq kat tangga.
Pinjam Pen Koleq, pau kertas Aizat sket sebab Aizat kata tinggalkan jer dengan note. OK!

Esoknya pula...
Pas kelas Fisio..
g IVAT..
dengan harapan kertas dah bersignature.
HAMPA....
form seakan tak terusik. (Tapi JJR milik PA ada waktu saya tinggalkan dan ada waktu saya ambil)
Ambil form tu. KECEWA..
Terserempak dengan Aimie, Jid dan yang lain.. sedang mencari PA mereka untuk tujuan yang sama.
Minta tolong Mie ambilkan sign KJ incase kalau diorang nak jumpa KJ juga.
Tapi PA diorang ada..
Tinggallah borang saya sendirian.
PUTUS HARAPAN...

TAK PE..SALAH SENDIRI..SO, SENDIRI KENA SETTLE LAH..

Ya ALLAH, berikan aku kekuatan untuk itu..

next day...
dah boleh start online tuk LI...
after class, g makmal sistem
nak daftar online dulu..
registration form nanti fikir..

pergi bilik KJ dengan harapan dia boleh signkan..
Tapi dekat pintu dia dah letak notis suh g cari PA..
Urmmm....Sedey~
Terlintas nak email Dr.Afendi. Chairman tuk LI..nak minta dia signkan..
Dah sampai Makmal sistem semula..
Buka Yahoo!
Bawa cursor ke New.
keluar new page tuk message
taip segala macam ayat nak minta Dr.Affendi sign.
Last-last, message tu masuk draft.
takut plak nak minta Dr.Affendi sign.

Jumpa siti yang tengah on9 kat makmal sistem. tanya dia.
Siti cadangkan jumpa Dekan jer.. sebab kereta PA langsung tak nampak ari ni..
tu maknanya, dia tak de kat FKE.
ragu-ragu dengan cadangan tu..
boleh ke jumpa DEKAN?
OK! jumpa kakak kat pejabat fakulti dulu. bertanya.

Kakak tu kata, tak boleh. kena PA juga yang sign. Kalau PA tak de minta KJ.
Cakap ngan akak tu, KJ tak nak sign. PA tak jumpa. macam mana?
Akak tu cakap lagi..tak boleh juga. Kena tunggu PA ada.tak pun KJ kena sign juga.
Mata dah start nak berair. Hati dah sebak. sikit jer lagi dah nak pecah empangan air mata ni..

TAHAN..TAHAN..YA ALLAH..kuatkan hatiku..Aku tak nak menangis kat sini.

Esok last day antar borang tu. Saya akur. menapak keluar pejabat..
Mata berair.. tak mampu nak dibendung lagi..
Menangis lagi. Cepat2 cover dari siti.. Tone suara pun try kawal. Tarik nafas panjang2..
Ya ALLAH..bantu aku..

Tak nak menangis kat fakulti. tak nak menangis depan siti. cepat-cepat lap mata ngan tudung. dada sakit..sebak sangat..sedey~

Sudahnya..tinggalkan juga registration form tu kat bilik KJ berserta nota. mengharap sangat KJ signkan..

Hari ni...
kul 10.50pagi..
gerak ke Fakulti..dengan harapan, KJ dah sign. malam ni test..tapi nak study dok ingat borang tak setel lagi..
Sampai kat Po5..
direct g bilik KJ
HAMPA..

Borang dah tak de kat notice board.
mana pula KJ pergi? mana nak cari? KJ sendiri pun tak kenal..
Macam mana ni?
Ya ALLAH...

Alhamdulillah..tergerak juga hati nak bawa note clinical.
Lepak kat foyer Po5. ingat lagi setengah jam pergi tengok semula. mungkin KJ tak masuk bilik dia lagi..

Note dibuka. tapi hati tak tenang...otak ligat fikirkan pasal borang tu.
nampak AIzad, Yen ngan Koleq. Diorang tak perasankan saya..
Message Aizad tanya diorang buat apa kat fakulti ari jumaat..sebab setahu saya, mana ada kelas hari jumaat.
Aizad reply kata nak daftar LI. OK!

Tepat 11.32am..saya naik ke bilik KJ semula. Setiap langkah yang diatur..dalam hati "Ya ALLAH jangan hampakan aku lagi.."

Sampai bilik KJ, depan bilik dia nampak ada banyak registration Form..
YA ALLAH!
ALHAMDULILLAH....
salah satunya borang saya. dah bersign... Thank YOU ALLAH..Thank You Dr. Razali...
Syukur pada-Nya...urusan saya selesai juga..

0 comments: