.........,YM dan Kolej ..........

Monday, March 22, 2010


Ya Allah..Ya Rahman..Ya Rahim...Tingginya dugaan-Mu buatku. Seakan lemah lututku untuk terus berdiri. Seakan Rapuhnya imanku untuk digugah. Kerdilnya aku disisi-MU. Sekali lagi air mata ini menitis. Awan Gelap beserta rintik hujan memanyungi bumi UTM..Seakan turut memahami kesedihan hati.

Entah dimana silapnya. ENtah dimana tungkahnya. Aku terduduk. Terduduk dengan fakta yang dihujahkan. Terduduk dengan kalimah katanya. Aku menangis. Tak ramai yang tahu tentangnya sebab aku duduk bilik single. Such an advantage to me. Namun, bilik sendiri terasa seperti sempit. Seakan tidak mampu meleraikan fikiran yang semakin kusut. Seakan tidak mampu membendung air mata dari tidak membasahi dunia realiti ku. Menangis. itulah yang termampu aku lakukan. Bila tiada kata mampu diungkap, tangisanlah yang akan melegakanku.



Dari satu hal ke satu hal. Seakan bertimpa ujian buatku. Apa yang terjadi membuat aku merenung kembali sebuah persahabatan. Persahabatan yang menurut persepsi general ku boleh berlaku sesama perempuan mahupun sahabat-sahabat lelaki. Nilai persahabatan padaku terlalu tinggi. Namun persahabatan jugalah ikatan yang paling sukar untuk aku teguhkan.

Terlalu tinggi syarat untuk aku kekal menjadi sahabat mu. Seakan terlalu tinggi nilai yang perlu kuberikan dalam menggarap erti persahabatan darimu. Terlalu tinggi sehinggakan aku terasa semakin jauh untuk menggapainya. Semakin kerdil untuk memilikinya. ini bloq aku, so ini kisah aku. Tapi nak citer sumenya.....urmm..susah juga.

Yang penting aku nak bagitahu yang ari ni aku menangis!!!. Aku menangis jua.

Tajuk dengan story? kalau related, susah juga. So, anggap je lah apa yang korang nak anggap. AKu dah penat! Aku ngantuk! Aku Stress! Petang nanti ada Japanese Test, tapi aku baru study sket dalam keadaan ter"emosional" tadi... Aku rasa nak makan lagi!!!makan! makan!



p/s :- Ari ni agak stress..penulisan pun beraku ko.. Gomen Nasai..

[Bertambah stress dengan polisi ntah apa2 kolej tut tut tut..tak naklah sebut..kang tak pasal2 kena panggil ke atas..tapi memang tak puas hati sebab habis sume pintu pagar dia nak kunci.. Safety kemenda namanya tu..bertambah geram dengan orang-orang yang tak reti beradap dan sombong lak tu..Waa..nasib aku tak rebut nak kolej berpagar. Macam sekolah asrama aku dulu jer.]

0 comments: