Jurnal Sara: Episod 1

Wednesday, May 12, 2010

Wah..wah..wah...my title. Gaya cam ada je episod ke-2 dan ke-3.. Hahaha...

Yeehaw!!
Semalam (11hb Mei) drive dari HSB sampai ke umah within 35minutes.. Hahaha.. Biasanya 45minutes. Nasib sampai umah mak tak tanya awat sampai umah awai sangat.. Tak mau story pasal ni. Ada story yang lagi best. Masyuk...

Around 6.45 camtu, petang semalam (11hb Mei 2010)..Tengah syok-syok tengok citer Adamaya kat TV3 tu, tibe2 tepon mak berbunyi. Tak pelah..tak kisahlah sapa yang call. Pas mak habis jer bercakap lam phone tu, Tiba-tiba mak muncul kat depan mata saya and cakap;

" Jom, pi ambik Kak Lang. Warden asrama dia call cakap tangan kanan dia tak buleh nak angkat"

Saya dengan muka yang sangat innocent pun menjawab :

"Abah tak pi ka?"

Yelah.. Saya tak berani nak drive tanpa permission dari my dad.. Cari punya cari, rupa-rupanya my dad tengah on phone dengan big boss dia. Panjang pula ceritanya. Last-last saya sarung sweater kakak, sarung tudung, ambik kunci kereta. Pesan dengan mak:

"Mak bagi jer abah T-shirt ye. Biar abah sambung cerita dalam kete. Angah Drive."

Hahaha.. Dalam mak tersenyum, dia ikut gak cakap saya yang macam ntah apa-apa ni. Sementara mak ambik T-shirt n bagi kat abah, saya start enjin kete.

Abah yang dok sembang kat telefon tu, terus pakai baju yang mak hulur and masuk kereta. Saya dan mak ketawa jer. Malas nak cakap banyak. Trus drive ke destinasi. Tak sempat kuar ke jalan besar, abah pun abih sembang.

"Mesti abah nak tanya ni nak pi mana." Ujar saya yang sedang fokus pada jalan di hadapan..(mata jer fokus.. mulut bleh bercakap g..)

Mak pun berceritalah perihal warden yang kol itu. Rupa-rupanya, warden tu kol abah dulu. Tapi disebabkan abah tengah di talian, warden pun kol my mom plak.

Sekolah adik saya tak jauh pun dengan umah. Kat Kuala Kedah.. Dekat2 dengan RTM Kedah. And before ni pun dah pernah drive ke sana. So, tak de masalahlah nak terus ke sana.

0 comments: