Sharing is Caring Part 1

Monday, June 14, 2010

Assalamualaikum…

Ohayou Gozaimasu… Ogenki Desuka…

Salam Sejahtera.. Salam Perpaduan…

Kali ni rasa nak berkongsi sesuatu.. especially with all my coursemate. Siapa cakap online ni membuang masa? Kalau kita pandai memanipulasikan penggunaan internet, habuannya kita yang dapat. Pernah dengar tak sebelum ni orang ada cakap, Online dapat bagi kita duit. Sebelum ni saya tak percaya.


1st, yang saya dapat tahu adalah mengenai “Buat duit dengan Login FB”. Tergerak juga nak tahu. Betul ke? Sementelah saya sendiri suka ber “facebooking”. Walaupun kadang-kadang tak ada apa pun yang menarik di wall saya. Sampailah tahap dimana saya buka facebook hanya untuk bermain Farmville.


Bila rasa ingin tahu itu kuat, saya bertanya pada orang yang membuka iklan itu. Rupa-rupanya, dalam nak dapat pulangan tu, kita kena bank in kepada dia sebanyak RM100..and the rest dia akan setelkan.. and just tunggu duit masuk je. Boleh percaya ke? Bagi saya sendiri, sukar untuk saya memberi duit kepada seseorang yang tak saya kenal, dengan harapan duit itu akan berganda-ganda pada masa hadapan.

** Reply mesej dari that person..

Saya memang nak duit. Tapi saya tak berani ambil risiko untuk memberi duit itu pada unknown person.

 Dan sejak 7 minggu yang lalu, saya diperkenalkan dengan nuffnang.
Kredit to Cik Pah, sebab perkenalkan saya dengan nuffnang. Dan kredit juga kepada blogger-blogger yang dah menunjukkan bukti di blog masing-masing. Nuffnang ni lebih kepada person yang ada blog. So, sambil berblogging, blogwalking, at the same time kita boleh buat duit juga. Mungkin bukan beribu-ribu dalam sekelip mata, tapi ia tetap duit. 



Yang mana, kita tak perlu memberi wang muka.
Just letakkan nuffnang dekat blog kepunyaan kita and sambil-sambil tu, kita berjalan ke blog-blog yang lain. Kita klik iklan nuffnang mereka. Dan InsyaAllah, blogger-blogger di Malaysia ni akan singgah dan klik pada iklan nuffnang kita semula. Setiap unique klik akan membolehkan kita mendapat RM0.20. Bayangkan kalau dalam sehari kita boleh dapat 10 unique klik. Kan dah dapat kumpul RM2.00 sehari?

Tapi, semua unique klik ni depend pada blog visitor dan kepopularan blog lah. Kalau macam saya yang baru beginner ni, memang susahlah nak dapat unique klik yang banyak. Tapi at least earning saya meningkat.

Kalau nak lebih yakin, cubalah terjah blog-blog dibawah ni.. Mereka antara blogger-blogger yang dah telah memperoleh cek dari nuffnang hasil kerja keras mempromosi iklan nuffnang.

1)    Intan Fatiha
2)    Mrs. Fiza
4)    Mr.Potter 

2 comments:

fiqkbe said...

best =)

Cik Sara said...

Best...
Tapi macam ada yang tak lengkap.. yelah sendiri pun tak berapa nak faham konsep nuffnang ni lagi.. Tak pe, kita bertatih sama-sama.. Pas ni baru leh berlari..

hahaha