Sedihnya...

Thursday, August 5, 2010

Assalamualaikum...

Kenapa dengan diri saya ni?? Baru sekejap tadi..happy..gumbira..bergelak ketawa..tetiba..rasa nak menangis.. sedih sangat..stress pun ye.. beginikah hari-hari yang akan saya lalui dalam usaha nak siapkan FYP saya? 

Nak je berterus terang..tapi takut ada hati yang terluka.. sebab banyak hati dan perasaan yang perlu difikirkan.. Kadang-kadang saya rasa penat sangat... Penat dengan semuanya.. Penat..penat..dan penat.. boleh tak kalau saya nak quit??


Nak fikir pasal scholars yang tak masuk-masuk lagi tu... Duit elaun praktikal pun dah semakin surut.. Lama lagi nak tunggu dapat duit.. Akaun debit dah semakin berkurang tapi akaun kredit pula yang bertambah-tambah... Tak masuk lagi bab nak fikir macam mana nak cari duit untuk g oversea tu.. RM1000++ tu bukan sikit.. banyak beb.. Sama jumlah dengan baki scholars yang saya ada lepas banyak yuran.. tak ke sakit tu?

Duit oh duit.. kalaulah duit tu boleh dapat dengan petik jari je.. kan senang? Tapi macam yang saya tulis dekat status sayalah..

"Bukan senang nak jadi senang..Tapi tak susah untuk jadi susah.."

Tapi kenapa saya rasa tak ramai yang sedar akan hakikat ini ek? yang nak pergi 30++ tapi yang gerak macam tak sampai separuh pun.. Yang lain? apa tindakan anda? apa buah fikiran anda? Kadang-kadang angin juga dengan orang-orang yang nak mengikut je..minta idea tak nak sumbang.. sedangkan bukan kena bayar pun idea-idea tu. 

Argh!!! sebenarnya apa yang membuatkan saya tension???? 

Scholars? Jana duit ke Korea? FYP ? atau faktor sampingan yang lain???

2 comments:

sizukaDeboss said...

sabar sabar.mybe ada sikit2 sebab yg dilistkan pngaruh tension tu.yg pnting mesti slalu senyum.sabar okay:)

matrejab said...

<....atau faktor sampingan yang lain???>
ayat mmg setail...