Thanks Nuffnang..Thanks Cres...And Rawa...memang berbaloi-baloi

Saturday, October 9, 2010


Amboi aii..Panjang plak title kali ni kan? hehehe..pape pun sebelum kita memulakan Hikayat Malim Deraman ni, nak lah saya ucapkan Assalamualaikum..Apa khabar saudara dan saudari sekalian???.. hehehe...

Saya? sihat..gumbira..hepi sesangat...ngee.. Story hari ini sangat menggumbirakan hati saya.. Tapi tak berjanji pada anda untuk menyajikan retina mata anda dengan gambar-gambar yang telah diambil.. bukannya apa, sejak blogspot ni berwajah baru, WIFI UTM ni macam tak support je blogspot untuk loading picture.. Lambatnya mengalahkan siput sedut.. agaknya siput sedut pun tak selambat tu.. entahlah..saya tak pernah makan siput sedut itu.. hehe..eh, pesal citer pasal siput sedut pula??

Thanks Nuffnang... Kenapa? Sebab dekat iklan yang disajikan nuffnang dalam blog sesape ntah, saya dapat buat facial treatment free dekat Cres.. Oleh itu, thanks pada Cres atas layanan yang sangat terbaik walaupun saya buat for free..

Oho..segalanya bermula bila habit ber"blogwalking" saya muncul semula.. Berjalan-jalan di alam maya pada lewat malam. Baca blog orang tu..Klik iklan nuffnang orang ni..sampailah saya terklik satu iklan CRES di blog sesape ntah (thanks juga pada tuan punya blog).. Dekat iklan tu tulis, Facial Treatment for Free.. Tanpa menunggu dan berfikir panjang, terus je buat pendaftaran... Isi nama, email ngan no.Phone.. Done.. Jalan-jalan lagi di alam maya.. Terjumpa lagi iklan yang sama, saya daftarkan pula nama kawan yang paling dekat dengan saya dekat UTM ni, AKMAL HAYATI...Kali ketiga jalan, jumpa lagi..Isi pula untuk Aimie Amalina, jiran depan bilik saya.. masuk kali keempat, dah tak jumpa iklan tu lagi..semua iklan nuffnang dah start tidur..ZZZzzzzz....

Asalnya, tak percaya sangat dengat iklan tu.. Tapi suddenly dapat email dari Cres..still ignore it.. Next day, g jenjalan kat Tebrau.. Menyulusuri kawasan kedai borong ..dan berjalan-jalan di JUsco Tebrau.. Tengah-tengah sonok belek buku dekat Harris, An uknown no muncul kat phone.. rupa-rupanya dari manager Cres tanya bila nak buat appointment tuk free treatment tu.. Pergh..tak caya lagi.. Terus g kedai dia dekat 1st Floor Jusco Tebrau tu.. Tanya punya tanya, konfem free.. Bleh pilih nak buat Facial or Slimming..

Saya? Pilih Facial je.. Teringin nak rasa macam mana orang buat facial treatment tu.. And today is the day.. Our appointment at 4.30pm.. Lepas isi one form tu, saya follow Miss Vivian ke satu bilik tertutup.. masuk je bilik tu rasa tenang je.. Aromanya.. Muziknya..wah..best3x.. After changing mana yang patut(takkan nak story detail lak kan?),
my treatment pun start..

1st of all, Miss Vivian sapu pembersih wajah. Semuanya produk dermatologi dari USA.. Lepas satu krim ke satu krim..bertukar pulak dengan gel.. Tak ingat dah saya nama-nama semua tu.. Tapi bau-bauannya sangat best.. SInce ini adalah free treatment, rawatan hanyalah selama 60 minit. But for me, that is more than enough.. Barang Free..hahaha..

Sambil buat facial kat wajah tu, adalah juga urutan kat bahu, kepala dan leher (eh, tak tersusun plak).. Lega lah juga walaupun geli sikit sebab saya ni memang sensitif part-part badan ke atas.. Pantang di sentuh... hehehe..

Nak tahu apa rasanya?? g sendirilah..

Saya ada kad kupon.. Macam kupon jugalah..macam kat Watson, yang beli barang atas RM50 dapat setem tampal2 dan kumpul tu.. Tapi yang Cres ni, saya akan dapat 1 cop setem atas setiap orang baru yang saya bawa gi situ.. Dan seperti mana saya dapat free treatment, orang yang saya bawa ni pun akan dapat free treatment. Dan sebagai pulangannya, bila cukup 5 setem, saya dapat 1 box mask. Same thing happen to each person yang saya bawa ke sana.. So, nak buat treatment free?? jom, saya rekemenkan.. Jadikan saya reference anda + bawa kad saya tu, dan free treatment is yours..

Aduh...sakit kepala...eh, bukan sakit kepala..Pening kepala..Perut sebu..macam nak meragam je setelah melantak pelbagai jenis makanan di Rawa's Steamboat lepas buat rawatan facial tu..EH, get off dululah..nanti sambung story len..and insyaALLAH with all the pic.. daa..

2 comments:

shafiqabdshukor said...

wah..
asal kat blog ak x de kuar iklan tu...
utk laki2 ad x???

fiqkbe said...

cam best je. betul ke free? nak!!!!!