4 tahun sudah..

Saturday, May 7, 2011

Assalamualaikum..
Bersediakah anda?? Ini adalah entrie panjang.. Sebab nak hantar untuk Bahasa Malaysia Penulisan..=D.. Semoga terhibur.. Jangan mengantuk sudahlah ye..

Wahhh..dah 4 tahun rupanya saya di sini.. Di UTM..Di Johor Bahru.. Dan dalam tempoh 4 tahun ni, kalau dikumpul-kumpul lebih kurang 2 tahun je sempat balik bertemu keluarga terchenta.. 4 tahun..bukan tempoh yang singkat beb.. Nak menghabiskannya, macam-macam benda yang berlaku.. Bergadoh ala-ala makan gado-gado. Bergelak ketawa. Melompat riang suka hati. Makan-makan. Bercuti. Pergi pantai..panjat gunung cari air terjun. Naik kapal terbang. Pakai baju tebal-tebal walaupun hanya seminggu. Result turun naik macam roller coaster dan macam-macam lagi..

Kalau imbas semula kehidupan ni, 4 tahun yang lalu rasanya saya ada di rumah..Baru lepas matrik kalau tak silap. Masuk UTM pada 30 Jun 2007. Sekarang dah Mei 2011.. InsyaALLAH, bulan 9 nanti konvo. Masa zaman kat MRSM pulun nak bagi dapat Penghargaan Pengetua. Dah masuk U, pulun bagi dapat  Dean's List setiap semester.. Tapi biasalah beb, dah nama pun budak.. Kejap je semangatnya.. Lepas tu dok seronok melompat sana sini, hilang sat semangat tu.. Say bye-bye tu Dekan.. Dah hujung-hujung baru nak cakap hai balik ngan Dekan..ganaih sungguh.. Tak istiqamah langsung..=P

4 tahun belajaq Engineering. 4 tahun belajar erti kepimpinan dan organisasi. 4 tahun belajar erti kehidupan sebenar. 4 tahun duduk jauh dari family. 4 tahun merantau dekat negeri orang. tapi...dalam tempoh 4 tahun ni jugak, pakwe sorang pun tak dapat..hahaha...jom gelak ramai-ramai. Ada saya kisah? Kalau ada pakwe bahagia je selalu tak pelah..tapi kalau dok menangis sampai nak mengalir air mata darah, tak kuasalah eden. Mak, cheq nak suami! Tak mau pakwe!..hahaha..

Ok, balik kepada kisah 4 tahun. 4 tahun belajaq, tak dapat-dapat lagi 4flat.. Lagu mana ni? =P Bila ceghita pasai Dean's List, 4 flat dan sebagainya yang bersifat akademik ni, satu perkataan yang saya nak lafazkan adalah Terima Kasih. Err..dua patah perkataan kot.. Arigatou

Terima Kasih kepada kawan-kawan yang bersama saya dari tahun 2007 sampailah tika dan saat ini. Terima Kasih yang tak terhingga kepada insan-insan yang pernah satu group dengan saya dalam menyiapkan assignmentS dan LabS. Tanpa mereka-mereka ini, jangankan Dean's List, nak dapatkan 3 pointer and above pun mungkin dalam mimpi je. Sebab Assignment berkumpulan kadang-kadang mempengaruhi markah keseluruhan sehingga 40%. Bayangkan beb. Kalau tak de kawan-kawan yang nak berkumpulan dengan kau, mana nak cekau 40% ni?? ye dak? Lab yang paling penting. 100% adalah dari berkumpulan. Kalau tak de kawan-kawan yang otak super duper ni, mana nak cekau A dengan B untuk Lab ni kan?? Oleh itu, besar hati saya nak mengucapkan terima kasih.. Arigatou Gozaimasu..habis.

Diam bukan bererti marah.. Bising pun tak lah membawa maksud baik. Waa..statement macam nak kena Bako je sat lagi ni.. Tapi betullah. Saya tak banyak bercakap. Tapi bila menulis, pasti ada yang terasa.. Maaflah beb...Gua kalau tulis memang lupa dunia. Tapi kalau bercakap, semua tertib gua pegang. Saya tak suka cari gaduh. Cumanya saya tak pandai nak pulihkan keadaan. Saya biorkan je. Tapi kalau ada orang yang cuba memulihkan keadaan, saya akan pulih sepenuhya.. ah, sudah..ayat apakah ini? Serabut semacam je..


4 tahun. banyak jugaklah tempat saya dah sampai.. Tempat Paling jauh adalah Selatan Benua Asia. Korang tahu tak dekat mana? Hahaha.. Dekat Tanjung Piai je.. Kih..kih..kih..Perjalanan paling lama saya pernah lalui, JB --> Alor Setar naik bas. Total perjalanan = 12jam. Percutian paling mahal saya pernah pergi, Seoul Korea. Keluar duit sendiri dalam RM2000++.. Konvoi berkereta paling banyak dengan mereka semua pegi makan steamboat..8 buah kereta.. Semuanya saya buat dalam tempoh 4 tahun ni..

Dalam tempoh 4 tahun ni juga, tak semena-mena kaki dan tangan menjadi serba aktif. berjinak-jinak sebagai rakan biro.. Lepas tu UP sket jadi Setiausaha Biro dalam JKMKTC 2008. Setahun kemudian, UP lagi jadi Setiausaha Kerja JKMKTC 2009. Lepas tu ingatkan nak berhenti, tapi UP lagi jadi Timbalan Pengarah II JURUTEK 10'. Tahun 2011, rehatlah beb.. Pengerusi Projek Sarjana Muda Sendiri (PSMS 11')..hahaha..Dalam tempoh 4 tahun ni juga, gua dapat pingat gangsa main Lawn Ball wakil kolej dalam SUKAM.. Unbelievable beb.. First time dan mungkin terakhir kalinya gua pegang lawn ball tu..hahaha..

Urmm..nak cerita apa lagi? 4 tahun di bumi UTM, 3 kali sambut Ramadhan dekat sini..Dan penghujung kepada 4 tahun ini adalah scroll dari UTM..clap..clap..clap..

Tapi ini bukan penghujungnya.. Ye lah..mana tahu kot masa-masa ke hadapan, cheq sambung blajaq kat UTM ni..tak ke 4 tahun tu akan bertambah kepada beberapa tahun ke hadapan?? Betul tak? Tapi yang menggembirakan hati adalah berjaya menghabiskan ijazah kejuruteraan dalam tempoh 4 tahun ini..lagi sekali..clap..clap..clap..



Haa..lagi satu..lupa nak habaq..dalam tempoh 4 tahun ni juga, cheq dah ada blog. Cheq dah ada Facebook. Cheq dah ada email. Cheq ada nuffnang. Cheq layan ceghita Korea. Cheq beli printer 3 in 1 yang tak tau lagu mana nak bawa balik pi Aloq Staq nun.. Cheq dah ada kamera..Cuma DSLR je tak mampu nak beli lagi. Mcm-macam cheq ada.. Daripada PTPTN,cheq tukaq pi JPA..At the end, cheq sign contract dengan SHELL walaupun cheq tak tau nak bagi khidmat bakti macam mana dekat depa.

Dan..sekarang cheq tak sabaq nak balik Aloq Staq..nak jumpa mak, abah, kakak dan adik..Nak jumpa baby Pak Lang yang baru lahir tu..Nak jumpa Tok dengan Wan yang lepaih ni kena ngadap soalan;
"Bila kak Ngah nak Kahwin? Tumpang tok dengan Wan dok hidup lagi ni.." 

Yeay!..Semuanya.. Tapi mungkin balik Aloq Staq tak lama..Kembali semula ke UTM andai ada rezeki di sini..=)) Ok lah..penat dah ceghita.. Dah rupa ceghita kedai kopi plak.. Tapi dah nama pun Cheritera Sara...Siapa lagi yang nak bercerite kalau bukan Cik Sara??

~adios~

p/s: Tesis tak berjaya hantar hardbound lagi..SV menyepi tanpa khabar berita..Oh Tidak!!..

3 comments:

Mutiara Bernilai said...

eheh,
sekejap je kan sara?
hu. selamat datang ke dunia pertarungan sebenar. dunia kerja :P

mizz_aainaa said...

waahh2.. dah habis ehh..
gudluck for the future eh..
:p

Cik Sara said...

@Mutiara Bernilai

betul tu..sekejap je..