Hai..Lama tak dengar khabar..

Wednesday, May 18, 2011

Hai.. ya! memang dah lama kita tak berutus khabar. Urmm..dah lama tak bersembang.. Hari tu saya ada tulis entrie yang saya dah jumpa facebook dia. Dan ketika itu, saya sendiri tak tahu nak buat apa. Request Friends atau biarkan je. Respon dari kengkawan baik saya ni sehingga terbitnya ayat ini:

Tak salah jadi 'switch' utk 'trigger' a 'device' to 'operate'.
Afta u turn it 'on', let d device functions itself...
'voltage' n 'current'nye perlu la di'jaga', supaya device x tbakar.
I hope u understand this. wish u luck... XD - Nur Ershadiah

So, saya pun request friend di wall dia semalam..Alhamdulillah..mendapat respon.. Be friend again. Dalam setengah jam lepas tu, dia tegur saya dekat fb chat.. Hehehe..terkezut..sebab khusyuk sangat dok berbalas komen dengan mereka-mereka. Sha, device operate by itself after being on.. Ngee.. Dari chat fb beralih ke YM. Tak pernah ada pun YM dia. Dah dia minta ym, bagi je lah.. bila dia add, saya accept..=)..

So, hari ini dalam kalendar perlu catat.. Rajin pula nak ingat..tidaklah..Tapi nak ingat sebab dah lama tak bertukar cerita. Dan pertama kali berhubung semula selepas beberapa tahun. Nice~ Banyak story. Rasa cam zaman tulis surat dulu.. Bezanya kali ni guna online data. automatically being read by the other side. The communication happened in the real time. No more delays.

Hopefully we keep in touch. Walaupun hanya sekadar melalui facebook dan YM, it's still a good medium to let the communication work out. Thanks to the technology. I get connected with one of my friends that i've been looking here and there..

Sekarang masing-masing dah matang dalam menentukan apa yang terbaik untuk diri sendiri dan orang sekeliling. Dugaan dunia akan semakin menghampiri kita. Social network akan lebih meluas berbanding sebelumnya. Jangan sampai ada virus yang merosakkan segalanya.. Apa yang diaturkan oleh-NYA mungkin tidak menepati kehendak dan perancangan kita. Namun, apa yang terjadi pasti ada HIKMAHnya kerana ALLAH jua yang Maha Mengetahui setiap sesuatu yang terjadi..

~adios~

1 comments:

Ershadiah said...

aaaaaa.. wish u gudluck.. a very2 gud luck!