Transkrip Terakhir Kalinya

Monday, June 27, 2011

Dengan rasminya.. transkrip semester akhir telah dikeluarkan..Wee..Hip hip hooray!.. Sangat gembira.. Lebih gembira daripada tengok senarai tampal hari tu.. Kali ni transkrip betol. Rasa cam tak sabar-sabar plak nak ambil transkrip hardcopy dari pejabat.. Gembira.. No words can explain my feelings..
 
Kenapa? Jom tengok..
 
PNG : 4.00
 
Urmm.. Lihatlah..pandanglah..Resultku yang cantik menawan..=) Ok.. entrie ini bukan berniat untuk menunjuk-nunjuk.. Tidak sama sekali.. Orang lain tiap2x sem dapat tak bising pun kan? Aha..suka hatilah..Blog saya.. Keputusan saya.. Nak juga simpan dalam blog buat kenang-kenangan.. Dulu masa matrik tak dapat nak simpan dalam blog. Maklumlah belum berblog..
 
Alhamdulillah.. Akhirnya impian menjadi kenyataan.. Angan-angan bukan sekadar mimpi malam.. Saya gembira..Sangat2x.. Tapi...Yup! ada juga tapinya.. Saya bukan 1st class Student ye.. PNG keseluruhan tak cukup layak untuk bergelar 1st Class Student. Jadi anda tahu bukan kenapa saya happy tersangat2x?
Saya pernah berada di atas. Dan kemudian jatuh bagaikan kapal terbang terhempas ke bumi.. Tapi itu bukan alasan untuk saya terus jatuh. Semester yang berbaki, saya bangkit semula.. Meskipun langkah yang digarap sedikit terlewat berbanding insan lain, tapi saya puas melihat hasil terakhir kalinya..
 
Dan inilah Transkrip Terakhir Kalinya bergelar graduan Ijazah~
Jadi kalau anda kata Degree itu susah. Tidak sebenarnya.. Pokok pangkal adalah diri kita sendiri.. The true enemy is yourself.

0 comments: