Pinecone Craft

Monday, July 11, 2011

Assalamualaikum..

Hallooo..Entrie yang ke entah berapa untuk sehari ini.. Hahaha.. Nak main game macam bosan.. So, dok update blog je lah.. Tetiba rasa banyak mende nak story.. Hahaha.. Topik hari ini : Korang tahu apa itu Pinecone? Bukan popcorn ok. Pinecorn. Kalau tak tahu sila gunakan perkhidmatan google sekarang.. =)


1st time saya tengok pinecorn depan mata masa g Korea hujung tahun lepas. Masa g tu tengah winter walaupun salji malu-malu nak turun tapi suhu kat sana memang bawah 0 darjah celcius.. Grrrr... Banyak pokok pinecorn kat sana. Merata ada. Seronok saya tengok. Teruja. Belek-belek rasa pinecorn ni cam unik je. Cantik dan keras. Tanpa membuang masa saya ambil satu pinecorn bawa balik Malaysia. Ada saya simpan dekat rumah. Kenangan dari KOREA.. hahaha..

Lepas tu, semalam tengoklah TV Show zaman DBSK debut dulu. Projek DBSK dengan PEACE, sebuah TV Show Jepun. Dalam satu episode tu, Yoochun dengan Eri kena compete buat wood craft menggunakan batang pokok pine dan pinecorn itu sendiri. Jom tengok apa yang MICKY Yoochun buat..


Kreatif kan? Kalau saya tahulah menatang ni boleh comeout jadi cenggini, saya angkut seguni pinecorn bawa balik Malaysia.. Hahaha.. Kat sini mana nak cari pinecorn ni? ye tak?.. By the way, hasil tangan ni saaaangatlah kreatif dan tak menggunakan ongkos yang banyak.. Nice..

0 comments: