5 perkara

Monday, August 8, 2011

Yeay! Selesai sudah tutorial tu.. Tutorial mana?? Ala..ada cerita dalam entrie yang INIII.. Tapi kepala tengah nyut-nyut ni.. Tak tahulah nape.. Terhuyung hayang je rasa.. Hilang sudah keseimbangan diri pada paksi graviti..

Adakah disebabkan makan durian yang banyak malam semalam? Tapi, taklah banyak sangat pun.. Adoi.. Takkan nak tido lagi?? Nehi kabi nehi..

Makanya, belek-beleklah tepon kan. Ala, tepon cabuk je.. Sekali jumpa banyaknyalah sms yang berunsur motivasi dan perkongsian. Dari simpan dalam tepon, tak jadi pape, yok saya kongsikan di sini.. Sharing is about caring rite? heee...

Dari seorang teman kepada temannya yang sedang serabut otak dan jiwa.. hahaha..



Syaqiq Al-Balhi berkata:
"Aku mencari 5 perkara dan aku mendapatkannya dalam 5 perkara juga.

 1. Aku mencari berkat dalam rezeki, 
aku dapatkannya dalam solat dhuha.

 2. Aku mencari lampu untuk menerangi kubur, 
dan aku dapatkannya di dalam solat malam.

3. Aku mencari persediaan untuk jawab soalan mungkar dan nakir, 
aku dapatkannya di dalam membaca Al-Quran

4. Aku mencari tongkat sebagai alat untuk menyeberangi shiratal mustaqim,
aku dapatkannya di dalam puasa dan sedekah

5. Aku mencari perlindungan di bawah arasy,
aku dapatkannya di dalam beribadah di tempat Sunyi..

Sekian dahulu tazkirah hari ini.. Jumpa lagi kalau masih ada intipati yang ingin dikongsikan..
Salam Ramadhan 1432H~

11 comments:

Hans said...

nice entry
bertambah ilmu saya
:-)

Cik Sara said...

@Hans

Alhamdulillah..

aimie amalina said...

weeeeee

dari sape tu kak sara?=p

maceh no!

Cik Sara said...

@aimie amalina

Teeetttt..hahaha

Sama2x dik non..

Anyyss Shuhaimi said...

saya suka entry ni.. :)

sifu im said...

ingt 5 perkara..sebelom 5 perkara ~

sergeant keroro said...

nice sharing :)

shahjiehan said...

sangat bermakna.. thanks sharing... baru perasan kita dah masuk 1432H....

asamasin said...

thx 4 sharing.. :D

Sukma Bintara said...

Salam..dr segmen freaky..
Sudah follow =)

Asyieq-iN Rkey said...

singgah bls n follow..=)