Mengeteh?

Tuesday, August 2, 2011

Apa khabar warga-warga bumi sekalian? sihat2x? Masih bertenaga untuk meneruskan puasa hari ini? Kalau tak bertenaga, sila tambah tenaga anda.. Refill lah kat mana-mana. Janji tak masuk kot mulut ala-ala minum 100 plus sudahlah yer.. Hehehe...

Wei, apa kebenda sebenarnya "mengeteh" ni? Adakah betul penggunaannya di dalam ayat di bawah ini?
"Saya dan Siti pergi mengeteh tengah malam semalam.."

Hahaha... adakah minum teh = mengeteh? 
Tapi semalam memang pergi minum teh + ais.. Teh ais. Siap boleh makan roti canai lagi. Tengok jam, 12.30am beb.. Hahaha... Boleh plak lepas waktu curfew untuk anak-anak gadis, tapi pergi rempit cari kedai mamak sebab nak mengeteh?. Astaqfirullah...

Hehehe.. Tapi keluar malam itu sangat seronok! Dengan syarat engkau bukan keluar yang bukan-bukanlah..

Perempuan sama perempuan = halal! 

Lelaki sama perempuan berduaan tak da ikatan = jangan engkau cari nahas! (^o,^)

Malam2x naik buai macam ni?? Jangan... Siang pun, jangan..

Nama pun bulan puasa kan? Mana boleh nak mengeteh dan makan roti canai di kala matahari menerangi bumi. Betul tak? So, kita cari masa bulan dan bintang yang menemani bumi.. Wahaha.. ayat apa ni? 

Jadi keluar malam untuk mengeteh dan makan roti canai pada bulan puasa adalah dibolehkan.

Kepada adik kayu dan kakak api, ketahuilah semalam kami dan kakak kayu telah merempit ke Saffiya di Taman U untuk mengeteh sebab Kakak Kayu lapar.. Hehehe...=D

** Hari ni buka pose kat masjid je lah.. Kang motor merajuk lagi..susah.. Semalam repair tayar motor pukul 11malam.. Dah macam tak de siang kan? Hahaha.. sebab siang itu sibuk dengan rutin pekerjaan.. Ok lah..adios~

3 comments:

aimie amalina said...

waaaaaa!
jeeeeeleeeesss!
sahor la tu eyhhh
hehehee
conoknye deme berdua merempit ye..
okeh..nak gitaw nih!
adik kayu sedang jeles!
hahahahahah

Cik Sara said...

Oppss..hahaha
Rindu nak lepak kedai mamak sama kamu-kamu semua..

Idaklah bersahur pun..
Itu namanya supper.. Pukul 5am bangun pula untuk bersahur..

Aimifiqa said...

mengeteh? hihi, mcm mengetah je kan. comel je term tu. boleh dipakai la lepas ni. hihihi