Sakit Mata juga..=D

Sunday, September 11, 2011

Bila baca je entrie Cik Mimie yang INI, terus teringat kisah semalam. Lepas maghrib, saya ajak Siti g dinner. Rindu pula dengan nasi ayam penyet yang simple dan marvellous tu. Bersama-sama Hazrin, Restoran Pinang menjadi pilihan.. Seperti sebelum-sebelum ni.

Lepas diambil pesanan, kitorang pun sembang-sembanglah.. Gosip-gosip kosong yang tak ada hala tuju sambil melihat suasana sekeliling yang tak adalah beza sangat pun..

Tak sampai 15minit, nasi ayam penyet pun sampai depan mata. Apa lagi. Perut pun dah berdendang ala-ala Mirotic by DBSK. Baca doa makan, terus suap. Tengah dok suap nasi masuk mulut tetiba nampaklah seseorang ni sambil memakai tompang di tangan kanannya mendekati satu persatu meja pengunjung yang ada dekat Restoran tu. 

Dan sudahnya, meja kami turut menjadi sasaran. Tanpa ada segan mahupun silu, terus dia meminta duit. Aiseh, boleh pula mai minta sedekah kat meja makan cenggini. Advance sungguh. Selalu dok jumpa Jurujual je yang approached kita kat meja makan suh beli produk dia kan? Ini peminta sedekah pula yang approach minta sedekah.

Bila tengok-tengok. Pandang-pandang. Tak adalah OKU sangat pun. Cukup sifat. Kaki tangan pun cukup. Tak ada yang kurang. Senang cerita kalau g tolong cuci pinggan dekat belakang restoran tu pun boleh. Tapi..kenapa nak minta sedekah?

Siapa? Seorang Pak cik/Uncle. Tua ke? Rasanya macam tak tua sangat. Saya rasa tua lagi ayah Siti. Mungkin dalam 50-an? Tapi datang minta sedekah.. Straight ke meja kitorang dan pengunjung-pengunjung yang lain plak tu.. Aiseh...putus selera makan. 

Bila dia dah beredar, kitorang usha lagi.. Betul ke OKU? Tapi apsal pergerakkan kaki dia seolah-olah tak memerlukan tompang di sisi? Aish..manusia2x..Nak cari yang mudah je.. Kudrat masih ada.. Gunakan dengan cara yang betul.. Sedih tau tengok insan-insan sebegini ke hulur ke hilir meminta sedekah. Padahal masih punya kudrat dan cukup sifat.

Nak bersedekah pun jadi ragu-ragu. Peminta sedekah dengan pengemis sama ke? Pengemis tu macam bahasa kasar sangat lah pula..Urmmm...

2 comments:

aimie amalina said...

huuuuuuuuuuuu
sakit mata bertambh sakit
huuuu
kenapa la tamo jadi ajen
bukn utk sape pon
utk diri sendiri gak


huu

p/s: ha..dok flu2 pon makn nasi ayam penyet..babap kang..hehehe..jgn pasg kipas koaattt2..hehe

Cik Sara said...

Hee..demam pas makan nasi ayam penyet.. Sakit badan..sakit leher..awat tak tau..demam n selsema je pun..huhuhu