ENd of OctoBER

Friday, October 28, 2011

Tap tup tap.. Dah nak masuk November.. 
Tang ting tong.. Dah 4 hari berada di rumah yang tercinta..Heee..
Sempatlah attend dua event family..

Yang pertama-tamanya, Majlis Bertunang Mak Lang. Lebih ringkasnya, adik sepupu mak. Majlis bertunang telah diadakan di Bukit Tembaga, Pokok Sena Kedah Darul Aman pada 26hb Oktober yang lalu.. Tahniah Mak Lang! Dah pun bergelar tunangan orang..=D

Tunang Mak Lang Jamilah ni orang Pahang.. Weee...bertandang ke Pahanglah kita nanti.. InsyaALLAH, bulan 6 tahun depan.. Agak-agak cuti tak masa tu?? Mak dah tanya, nak tolong buat hantaran apa pula kali ni?? hee...

Nak tahu tak? Ini adalah kali kedua saya buat gubahan hantaran dengan mak. Yang pertama masa majlis kahwin abang sepupu saya kat Jitra dulu.. Dan kali kedua, yang ini.. Saya ni tak delah kreatip sangat pun.. Ngee.. siap cakap ngan mak lagi..:
"Isy! Renyahlah buat semua ni.. esok tak payah tunang-tunang dengan hantaranlah..jenuh nak buat.." Hahaha.. Biasalah beb..bila buntu, macam-macam keluar dari mulut ni.. Masa depan mana kita tahu kan?? =)

Berbalik pada hantaran...Urmm..tak tahu lagi.. Tunggu je lah..apa yang bleh tolong nanti.. Berat sama dipikul, ringan dijinjing bersama.. Itulah ukhuwah dalam keluarga besar saya.. Sebab tu lah nak balas dengan 9 dulang hantaran tak jadi masalah.. Mak cik ni buat satu dulang, atok ni bagi satu dulang.. Himpun-himpun cukup 9 dulang.. Yeay!

Buat Mak Lang Jamilah Hani dan pasangannya, tahniah!.. Tahun depan kita dapat makan nasi minyak! Yeay!..

Yang kedua, pagi tadi.. Fuhh..tempat abah kerja buat family day.. Destinasi yang dituju adalah Air terjun Titi Hayun, Yan. Letaknya di kaki gunung Jerai.. err..mak yang cakap.. Tapi rasanya positif. sebab dekat situ ada satu gunung je.. Air terjun sangat segar tu.. tapi sebab ramai orang, seganlah nak mandikan..=) Ada ambil gambar.. Tapi tak sempat edit lagi.. Nak upload pun, tenet slow..Sedey...kejap dapat HSDPA kejap lagi ye jadi GPRS semula.. Isy, macam nak ketuk je berukband ni..=P

p/s: Info hari ini:-
"The most valuable treasure is not the gold..
BUT it's your knowledge"

Olahan Cik Sara : " Bukan emas dan permata yang boleh dijadikan harta bernilai. Tetapi sebaliknya, ilmu pengetahuan yang ada pada kita itu jauh lebih bernilai. Sebab ilmu pengetahuan yang ada kalau dimanfaatkan, akan memberi seribu satu kebaikan kepada kita dan masyarakat sekeliling kita. Tanpa ilmu, masyarakat akan terpinggir. Kemajuan tidak akan mampir. Dan ilmu ini boleh menjadi bekalan akhirat kalau dimanfaatkan sebetulnya.. sebab, ilmu tak pernah habis.. Dan takkan luak pun kalau dikongsi dengan orang lain. Tak seperti harta emas dan permata yang semakin susut  mengikut masa.. Dengan emas dan permata, manusia menjadi tamak dan hilang pedoman. Tapi dengan ilmu, manusia menjadi lebih prihatin.." ~adios..Oyasumi Nasai..

1 comments:

aimie amalina said...

waaaaaaaaa
happening nye die kat sane nuhhhh

sungguh rindu kate2 baku an kamu tu
kikiki


selamat menghadapi life baru!=]