Handmade Craft = Hobby?? ^o,^

Wednesday, November 30, 2011




Assalamualaikum..

Dari sekeping kertas A4 berwarna boleh menghasilkan sesuatu yang cantik seperti di atas.. No wonderlah ramai crafter boleh buat bisnes dengan kemahiran yang satu ni...

Modal yang diperlukan tak banyak. Sebab gunting, pisau, pembaris, gam, pensil semuanya dan sedia ada. Tinggal nak cari kertas berwarna je. Berapa sangatlah harga kertas tu kan? Kalau rasa kedekut nak keluarkan duit sendiri, mintalah sehelai setiap warna dari adik yang tengah buat folio sekolah tu..(^____^)..

Oh ye! Kraf di atas sangat pofular dengan nama "Quilling Paper". Ada quilling tools.. Tapi bila saya google sana sini, baru tahu, roll jelah kertas tu dengan jari-jemari yang halus mulus tuu.. Nak beralun? belakang gunting boleh alunkan dia..

Urmm..hobi baru? Taklah.. saja nak isi kebosanan yang melanda jiwa.. Kalau dok baca journal dengan buku, stress juga kan?? Bahagian kreatif dalam otak kena aktifkan juga. Walaupun diri tidaklah sekreatip mana pun..heee.. rindu nak buat felt flower lagi.. Tapi semua bahan dekat rumah..(T_____T)

Makanya, untuk masa ini jom kita layan Quilling paper dulu.. Untung-untung bleh comeout dengan bookmark atau card nanti?? Hee.. Tapi 70% macam tak terhasil je..Hahaha.. i know myself very well.

(^___________^)


3 comments:

KaK LimAh Si SupiR said...

wahhhhh..cantek ny..memg dh gaya mcm org yg dh mahir ^_^

Unknown said...

uish, cantik :D

mama ct said...

masyaAllah...sara...i love it!...please do some more post about this...nak buat jugak lah!!!