Mampukah aku?

Saturday, November 19, 2011



Wahai Wanita <--- Projek Pistol!.. Eh, salah.. Jom hayati lembaran hidup wanita solehah ini..

Mampukah aku menjadi seperti Khadijah
Agung cintanya pada ALLAH dan Rasulullah
Hartanya diperjuangkan ke jalan Fisabilillah
Penawar jati kekasih ALLAH
Susah dan senang rela bersama...

Dapatkan kudidik jiwa seperti Aisyah?
Isteri Rasulullah yang bijaksana
Pendorong tatkala kesusahan dan penderitaan
Tiada sukar untuk dilaksanakan
Lantaran keikhlasan yang sentiasa bersarang
Mengalir air mataku

Melihat pengorbanan puteri solehah Fatimah
Akur dalam setiap perintah
Taat dengan ayahandanya yang sentiasa berjuang
Tiada sebarang harta dunia
Layaklah dia penghulu wanita syurga..

Ketika aku marah
Ingin kuintip serpihan sabar
dari catatan hidup Siti Sarah
Mampukah aku menjadi wanita solehah seperti mereka?
Mati dalam keunggulan iman
Bersinar indah, harum tersebar
Bagai wanginya pusara Masyitah..

** Layan Cerekarama Payung Emas sambil men"journal dan berkonsert di bawah..heee..


1 comments:

Bidadari Syurga said...

awak... best entry ni... semoga cinta saya Dia sambut....