New Chapter of 1433H

Saturday, November 26, 2011

Alhamdulillah...
1 Muharram detik permulaan..
Perkiraan tahun Islam Hijrah...


Alhamdulillah.. Usai solat maghrib tadi, berhijrahlah sudah kita ke tahun baru. Bersyukur kerana masih diberi kesempatan untuk melalui tahun baru hijrah ini. Semoga segala kekhilafan selama setahun yang lalu memperoleh keampunan dari yang Maha Esa. Moga-moga..

Ok. Tutup buku lama. Jom kita buka buku baru. Lembaran baru. New Chapter of 1433H. Mari kita berhijrah kawan-kawan.. Dari buruk kepada baik. Dari baik kepada yang terbaik. Selagi diberi nafas, ayuhlah melangkah ke arah sebuah penghijrahan. 

"Dan barangsiapa berhijrah di jalan ALLAH, niscaya mereka akan mendapatkan di bumi ini tempat hijrah yang luas dan (rezeki) yang banyak. Barangsiapa keluar dari rumahnya dengan maksud berhijrah kerana ALLAH dan Rasul-NYA, kemudian kematian menimpanya(sebelum sampai ke tempat yang dituju) maka sesungguhnya pahala telah ditetapkan di sisi ALLAH. Dan ALLAH Maha Pengampun, Maha Penyayang" - Surah An-Nisa: 100

Indahkan ayat-ayat ALLAH??.. Belum terlambat untuk kita bertaubat dan kembali berhijrah ke jalan ALLAH.. Bukan suruh jadi yang TERRRBAIK di pandangan masyarakat atau komuniti setempat kita. Tapi cukuplah sekadar menjadi yang TERBAIK buat diri kita dan TERBAIK di sisi ALLAH...urmm..at least yang terbaik dari sebelumnya..

Tak pandailah nak berceramah mahupun memberi tazkirah.. Cukuplah sebuah penulisan untuk peringatan diri sendiri agar mengambil detik 1 Muharram ini sebagai titik permulaan kepada sebuah penghijrahan. Semoga kita sentiasa dalam lindungan dan rahmat Yang Maha Esa..

Selamat Tahun baru Minnasan!!!..
Salam Maal Hijrah 1433..
(^__________^)