New Environment...and i'm smilling..

Wednesday, November 23, 2011

Tap tup tap..dah 3 hari saya menapak ke UTM KL secara rasminya. Lebih tepatnya, menjadi sebahagian daripada komuniti CAIRO (Centre of Artificial Intelligence RObotic).  Inilah environment baru saya. Mesti ada yang ingat CAIRO ini dekat MESIR sana..Oh Tidak!. Rezeki saya masih di Malaysia. Apa status sebenar saya sekarang??


Dalam environment yang baru ini, saya mengambil keputusan untuk sambung belajar. Kenapa sambung? Sebab tak nak kerja. Kenapa tak nak Kerja? Sebab nak sambung belajarlah.. Aih, tak ke sama dua soalan tu? Ye tak??.  Environment di sini saaaaanggggat luar biasa.. Komunitinya yang sangat mesra alam dan ramah tamah. Seronok saya. Sana sini boleh tengok budaya penyelidikan. Dalam CAIRO lah.. keluar, tak sure plak.. Hahaha..sekali masuk rasa malasnya nak keluar.. Since there are lots of things to do. Maklumlah, saya mendaftar lambat. Jadi banyak perkara yang perlu saya kejar.. Run for it!!

Tapi itu semua bukan masalah. Yang penting, take thing positively. Jangan cepat merungut.. Nanti diri sendiri yang penat. Tadi pagi ada talk dengan Prof Marzuki. Walaupun dok dalam Malaysia lagi, tapi environmentnya macam kita pula yang minoriti di situ. Anda faham ayat saya ini?? Asing di tanah air sendiri..Hohoho...

p/s:- Rasa macam budak sekolah menengah tersesat masuk kawasan U je..
Berbaju kurung, tudung yang lurus ke bawah. Bawa pula beg galas belakang. Berkasut flat putih.. Alahai...kebudak-budakkannya kamu Sara!! Kan dah kena tegur macam budak-budak tadi.. (-____-)'


5 comments:

SoLy SoLicious said...

bse la..perubahan baru ^^

ciK LyndaWawa said...

selamat belajar sis.....=]

maszull said...

assalamualaikum sara...selamat belajar kembali yer...:)

. said...

welcome to research world...

biar nampak macam budak2, tapi intelligent and profesional...

dan yang penting, always humble... :)

Cik Nuyu said...

sara sambung belajar master ke??