AIRPORT TAX INCREASE??

Thursday, December 1, 2011

Ohayou~..Morning...

Assalamualaikum..
Hype! Macam biasalah kan.. Sampai je CAIRO, on laptop then check email. Dan pagi ni saya dapat email dari Air Asia. Sebab hari tu pernah sign up jadi member dalam AirAsia.com tu. Tajuk email pagi ini adalah : SAY NO to AIRPORT TAX INCREASE..

Ada yang tak faham ke dengan tajuk email yang saya tuliskan ini? Maksudnya, Katakan TIDAK pada KENAIKAN TAX LAPANGAN TERBANG!!.. Err..betul ke tidak translation ni??? Ok.. Ha?? Tak percaya?? Malaslah nak cakap banyak, usha snapshot bawah ni ok!!


Tak percaya lagi? Tak nak percaya sudah..
Bagi yang tak berapa nak layan kapal terbang ni, tak kisahlah kan tax nak naik berapa banyak pun.. Tapi bagi yang menjadikan kapal terbang ini sebagai pengangkutan awam beliau, pastilah terasa kan?? Heee..ada ke??

1 more thing, kalau duit berkepuk dalam poket, tak ada hallah setakat naik banyak tu kan?? Tapi yang tak berapa nak berkepuk tapi teringin nak naik flight macam mana?? Mulalah terasa membebankan meskipun Air Asia dok buat slogan "Penerbangan Tambang Rendah ke seluruh destinasi di Malaysia dan Asia.." Fullamak, macam promoter Air Asia plak.. No..No nehi..

Dalam email ni adalah tulis lagi:
starting 1 December 2011, Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) will increase taxes for all international departing flights. 

AirAsia views that this increase is not justified as the current airport facilities are not up to par. 

Let MAHB know what you think about this Airport Tax Increase. Have your say today.

Err.. 1 December 2011?? Hari nilah kan?? Tapi, macam mana nak katakan TIDAK tu En.Air Asia?? Nak kena buat perhimpunan aman membantah dekat MAHB plak ke?? Heee..


Tapi..ye kata, International departing flights kan?? Kalau nak balik Alor Setar dari KL ni, naik dekat LCCT kena kenaikan tax juga ke?? Urmmm...

2 comments:

Cik Nuyu said...

cik sara study mesir ye...

Cik Sara said...

owh.. tak..CAIRO stand for Centre of Artificial Intelligence and Robotic, UTM IC,KL