The beginning is always the hardest parts...

Tuesday, December 20, 2011

Dup dap dup dap...
Berdebor-debor.. Tetiba rasa lup dap lup dap.. eh, apakah?
Hee.. dari minggu lepas lagi Dr. dah btau nak suh present progress.. Tapi, tetap tak buat juga slide untuk presentation tu.(^___^)..

Masa seminggu yang lalu digunakan untuk membaca dan memahami journal dan research paper. Kalau baca tapi tak faham, tak best juga kan? Nanti tak faham apa-apa pula. Jadi, bila sampai hari isnin..memang all outlah siapkan slide untuk presentation. Alhamdulillah. Slide dah siap. Tinggal nak fahamkan contents supaya dipermudahkan untuk perbentangan esok.. Aminn..


Tik tok tik tok.. dah sebulan lebih di sini. Hopefully, dengan colloquium esok bolehlah tahu sama ada saya on track ke tidak. Dan harap dapat respon yang positif. Teguran itu penting supaya dapat betulkan mana-mana yang salah. Sepatutnya colloquium start pukul 10.00pagi Selasa.. Tapi tadi dapat email bagitahu yang colloquium ditunda ke pukul 2.30pm.. Sebab tu boleh jimba-jimba di medan blog ni..=D

Memandangkan saya buat fast track, there's a lot of things i need to learn and to know. That's why "The beginning is always the hardest parts..." Tapi as for me, the beginning is always the fun even though it is the hardest part..

Dialog dengan Dr.semalam...
Dr. : Awak nak present apa esok..
Saya : ...Diam 30 saat...
Dr. : Awak buat pasal brain. Hari tu awak ada cakap yang awak ada buat sikit kan?
Saya : Ooookkk...
Dr. : Ceritalah pasal brain yang awak confident. simple2x je..
Saya : Owh.. cerita pasal brain j? so, tak payah buatlah problem statement, methodology segala bagai tu?
Dr. : Haa.. tak payah..tak payah.. lagipun awak punya tajuk tak kecilkan lagi scope.
Saya : angguk-angguk..Ok.
Dr.: Cerita perkaitan brain dengan thinking..
Saya : Okkk... means saya cerita everything related to brain ajelah?. Boleh!..

cerita dipotong-potong dan tak sepenuhnya..
am i going to be a neurologist? what till the end ya!..ngee

Itulah al-kisahnya.. so, i'm going to tell a short story about human brain. Bagaimana uniknya fungsi otak kita dan kenapa pemikiran manusia berbeza-beza walaupun diajukan persoalan yang sama.. Dang! Research belum bermula.. Baru literature review part..(^___^)





1 comments:

Cik Pulau said...

cakap pasal brain.. teringat cerita jepun Mr.Brain.. hahaha