Hmm..macam-macam..

Tuesday, January 3, 2012

"Dunia berakhir 2012..." -iklan shampoo yang ntah apa-apa tu..wee..

Hai..memacam.. naik takut dibuatnya. Tak maulah main cecepat jatuh hukum.. Lagipun, siapa kita nak menjatuhkan hukum? ye tak? Tapi....lepas satu..satu cerita.. Yang itu tak selesai, muncul pula yang baru.. Malaslah nak ceritakan? Berlambak dah orang bercerita.. Bukannya apa, takut menda tak betul, dah jatuh fasa menfitnah pula.. nauzubillah.. semoga dijauhkan..

Prihatin atau busy body? aiyark! Saya tak tahu.. sebab manusia ni suka bercakap.. Buat baik salah, buat salah pun salah.. Eh? Maksud saya, buat baik pun jadi bualan hangat..buat jahat apatah lagi? berhangat-hangatlah kan? Apa yang berlaku di sekeliling kita ni, adalah baiknya kalau kita ambil dan jadikan sempadan serta tauladan. Tak payah nak kata yang buruk-buruk.. Tak payah nak terus jatuhkan hukum.. Al-maklumlah, dunia akhir zaman ni... kata orang ALLAH bayar cash! Er? Entah. Orang yang cakap. Istilah bayar cash maksudnya, LUM SUM lah..

Hari ni kita sibuk bercerita tentang keburukan si polan A dan si polan B serta si polan C.. tapi kita lupa yang si polan tu lelaki dan wanita..sama macam kita.. Jadi, tak mustahil one day benda tu akan kembali kepada kita.. Nauzubillah.. Minta di jauhkanlah.. Sebab tulah, everything happened around us, stop talking about it! Kalau perkara itu benar, kita ambil jadi iktibar dan berdoa semoga ALLAH lindungi kita. 

dari google - Logo peace ni ada hidden meaning ke? entah

Bila kita bercerita, kita kenalah tahu plot ceritanya.. Bila kita nak menjatuhkan hukum, kita kenalah selidik luar dalam depan belakang.. Bila kita nak menasihat sekalipun, kita kenalah tahu hujung pangkal permasalahan... Don't jump into the conclusion!. Baru baca sikit, bercerita macam kita baca dah banyak je.. Baru tengok sikit, buat andaian macam dah banyak je yang kita tengok... Baru kenal sehari dua, tapi bercerita macam kau dan aku kawan baik sejak kecik lagi!.. Sebab tulah ada peribahasa "Don't judge a book by it's cover".. Takut nanti...jadi fitnah... Tak pun...

Haaa.. Kau ada adik kan? Ada kakak? ada abang? Jaga baik-baik.. Jangan sibuk nak jaga perihal orang lain sampai tak sedor that things happen around us! Masa tu, menyesal pun tak guna. Nasi dah jadi bubur! buah cempedak dah jadi cucur!.. Yang paling penting, jaga diri sendiri.. tak nak nanti, sibuk dok mengata orang sudahnya tempias kena diri sendiri.. Nauzubillah... Eh, tetiba rasa entrie direct laser tak reti nak bertapis plak.. Urr..minta maaf zahiriah ye.. Peace no war!

p/s : Layan konsert K-pop! Terbaik!... Lagu Malaysia pun layan lagilah especially yang "Jangan pandang-pandang...Jangan pegang-pegang..." 
(^______^)



2 comments:

Unknown said...

salam kenal sara...

cerita mengaibkan org ni byk sgt...sampai kadang naik geram juga baca..

Gary Asip said...

Jangan pandang-pandang...Jangan pegang-pegang...

teringat adik gary nyanyi... keh3..