Running Man VS We Got Married

Wednesday, January 11, 2012

Assalamualaikum....


Haloooooyah!.. Haip!
Sebelum tu nak tanya.. Siapa kenal Ustaz Don? Angkat kaki tangan!!.. Hee.. tak kenal? Cuba tengok TV Al-Hijrah. Kalau tak salah saya, setiap pukul 3pm ada rancangan 30minit bersama Ustaz Don. Kenapa dengan dia? Lain entrie saya share ok??.. Kalau ada yang tak sabaq nak kenai ngan ustaz Don, cuba type nama dia dekat youtube.. Layannnn...


Running Man VS We Got Married..
Siapa layan Running Man?? Angkat tangan!!! Siapa suka tengok WGM?? Which couple yang korang paling-paling suka? Oh! Kalau buat segmen best ni.. Hee.. tapi, i malas nak buat-buat segmen ni plus tak gheti nak handle segmen!!..


Rasanya, dah setahun lebih Running Man bersiaran kan? Dah macam-macam mission yang diorang create. Awal-awal dulu, lebih kepada mencari tabung syiling dan stay dalam certain place dari malam sampai ke awal pagi. Lepas tu, ada hide and seek. Guest pun semakin best!.. 


Cast Running Man pun semakin rapat antara satu sama lain. Kalau awal-awal dulu, Jihyo dengan Gary malu-malu. Suk Jin Hyung dengan Kwang-vatar tak ngam lagi, tapi sekarang dah ada EASY Brother, Monday's Couple, Haroro, Ace Jihyo, Sparta Kook, Grasshopper Jae Suk.. dan semestinya rindu dengan kemunculan Flower Boy Joong Ki.. Heee...


Antara episode Running Man yang sangat awesome pada saya adalah episod dekat Korea House yang Nikchun dengan Lizzy jadi Guest, then Sparta Kook eliminate all the Running Man.. Lepas tu suka tengok episod The French Village yang Nikchun dengan Taecyoun 2PM jadi guest tu. The beast eliminate all the Running Man. Pastu, hide and seek dan dikurangkan. Mungkin sebab dia tahu penonton dah boleh tahu siapa yang hide dan siapa yang seek. Latest episod yang menarik perhatian adalah Episod Grand Final Battle tu. Supernatural power.. Sonok gak tu.. Hee.. 


Dan tadi baru je selesai download Running Man Episod 76 : The Killer. Mula-mula macam tak kenal je siapa guest dia. Bila tengok sampai habis.. Hooooo.... Soowook tu yang jadi ahjushi dalam Paradise Ranch. Then, ada Jinhee yang berlakon jadi Officer Ming dalam Jewels in the palace tu.. Chunhee yang famous sebagai clumsy Cinderella dalam Family Outing, dan lagi sorang...errr tak ingat!.. Hee..


How about We Got Married?? Siapa tengok? Saya tengoklah Christmas special episode yang tampilkan ketiga-tiga couple tu.. Siapa? So-won Couple, Woo-jung couple dengan newly bride Teukso couple. Salah satu segmen dia guna lie detector machine! Awesome btul alat tu. Handy. Portable dan boleh tahu orang tu jujur atau menipu. Hee.. tak tahulah parameter apa yang digunakan dalam mesin tu untuk tahu kita jujur atau tak based on question given. Apa ek parameter yang diukur?


Aci tak guna lie detector tu masa nak kahwin nanti??.. Boleh tahu bakal suami tu sayang kita ke tak.. Hahaha... Sekali keluar bunyi "LIAR"! tak pepasal cancel majlis nikah.. wahahaha.. Ok, skip this part!


Tak banyak sangat yang boleh diceritakan pasal WGM ni sebab dia lebih kepada reality show yang menjurus kepada pasangan selebriti tu. Just enjoy watching their cute relationship. Blushing-blushing thingy.. Hee.. Galak sungguh anak dara sorang ni! ahaks..


Untuk Running Man dengan We Got Married ni, saya suka download dari KShownow.net. sebab diorang sangat cepat men"translate" both story!. Tapi untuk full HD Running Man, selalunya download dari ISUBS lah.. Tapi disebabkan nak download 1 part sangat besar, up to 200MB, selalunya give up jelah.. Tenet bukannya super duper laju ala-ala bullet train pun.. Ini pun entry tanpa gambar dek kerana internet yang super duper lambat. Oh Kesabaranku diuji! Hee..


Pssst::: Layan cerita korea, tapi malam-malam minggu study bahasa jepun! Ahaks..



3 comments:

Syafi Najihah said...

Salam,
ade nak beli :-
Korean Drama
Korean Movie
Japan Drama
Chinese/ Taiwan Drama
Japan Movie
Korea Variety Show
Korea Concerts/ Award~
semua murah2.. Affordable and always available.
For any INQUIRY for price etc or ORDER please DIRECTLY EMAIL ME AT geniuslowpro5@yahoo.com or just pm us^^
tdapat dlm format DVD, VCD dan DATA
http://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/pages/Twinkle-Trio-Shop/320463608032717

Danee said...

runningman ada auranya sendiri tok tarik org bukan kpoppers tok minat variety show ni ^^

Unknown said...

Mcmne nak download mvie koreaa