Yeay! Shopping Buku dengan BB1M!

Saturday, January 14, 2012

Assalamualaikum...

Hai olllsss....
Fuhhh.. penat dan sakit kepala.. Gara-gara pergi shopping[?].. Heee...
Hari khamis ritu, 12hb Januari..dapat email dari pihak MJIIT bagitahu yang baucar buku 1 Malaysia boleh mula ambil hari Jumaat, 13 Januari.. Jadi, apa di tunggu lagi? Pergilah ambil. Ye tak? Dapatlah 4 keping baucar bernilai RM50 dan secara totalnya adalah RM200

Logically, banyaklah kan? Too much. Since postgrad tak tahu nak cari buku apa jer..plus buku yang supervisor bagi masih berbaki tidak sudah dibaca dek kerumitan memahaminya[?], jadi kita cuba manfaatkan baucar itu sebaik mungkin. Lepas zohor, pergilah ke ALPHA ANGLE SHOPPING CENTRE.. Perghh..dengar nama tempat macam hebak je kan? Lebih mudah, pergi Jusco Wangsa Maju. The nearest one.

Kat situ ada MPH. Sebenarnya tak tahu pun valid ke tidak baucar ni dekat situ. Tapi dari luar, dah kelihatan papan notis bagitahu "Baucar Buku 1 Malaysia diterima di sini..". And guest what? Student memang ramai. Shopping dalam kedai buku pakat bawa bakul sorang satu.. Heee.. Saya pun, angkut jugalah bakul kan?? Hehehe.. Belek sana, belek sini.. Jalan ke sana. Jalan ke sini. Timbang buku tu, timbang buku ni.. Urmmm..

Aih, Sara + bookstore = A lot of money!. Hahaha.. Kalau tak over RM50 memang tak sah. Ada bayang-bayang yang baucar ni boleh habis dalam sehari je ni. Mata, minda semua memang dah tuju dekat satu buku dah. Dan harganya pun cukup-cukup 2 baucar. Let's check it out, apa barang je yang cik Sara beli kat MPH Bookstore tu?

1. Ensiklopedia Solat 
Kata Pengantar By Datuk Haji Md. Hashim Yahaya, Mantan Mufti Wilayah Persekutuan

2. Why Men Don't listen and women can't read maps Malay Edition by Allan and Barbara Pease.

3. OXFORD Dictionary and Thesaurus of Current English

Jumlah keseluruhan termasuk kos beg plastik adalah sebanyak RM150 + RM1.90. Maknanya, dah habislah 3 baucar dalam masa kurang 12 jam.. agaga.. Tak pe, buku dibeli untuk dibaca, difahami, diamalkan dan dimanfaatkan. Semoga saya beroleh manfaat dari ketiga-tiga buku ini.

Ha! Lepas habis melaburkan baucar di MPH ALPHA ANGLE SHOPPING CENTRE, pergi Wangsa Walk Mall pula. Masuk POPULAR. Pun sesak juga.. Dalam hati "Aih, takkan nak habiskan lagi RM50 pula kan? Hehehe..."

Akhirnya, sekadar cuci mata melihat buku-buku. Oh ya! POPULAR pun terima juga baucar tu.. Kepada yang lain, selamat bershopping! Shopping buku sebenarnya sangat FUN! I love it!..

psstt: Nanti bila nak kahwin, one of the hantaran MUST be a collection of BOOKS because i love readings! Ahaks.. Gelang emas, rantai emas segala bagai tu tak payah letak dalam dulang. Kalau besar sangat nanti orang kata menunjuk. Kecik sangat orang kata kedekut. So, tak payah letak barang kemas..(errr..ada ke yang bagi barang kemas dalam hantaran?? hahaha..ngarut sudah..)



4 comments:

Kaca Lensa said...

ok.. nant ak hadiahkan 1 set buku pasal bakal dan semasa pasangan pengantin baru.. tadi ada jumpa.. =)

Gary Asip said...

nak guna baucar tu untuk beli komik boleh tak?.. ^__O

aamalinaazman said...

huwaaaaaaaaaaaaa
jeelesss

hahaha

amboii akak kayu
hehehehehe :P

Unknown said...

bestnya dapat baucar buku..samapi rm200 tue..kitorg kat sini xdapat apa2 pun..sedih betul la. =(