B.E.M --> DONE!

Thursday, July 5, 2012

Pheewwwittt... Saya sudah! Anda bila lagi? Eheh...
Macam nak berkempen pula kan??
Ha!!! apa kebendanya B.E.M tu?? 
Aigooo... Its stand for Board of Engineer Malaysia. Ha! Long..long time ago, saya pernah story dalam blog ni cara nak mendaftar dengan B.E.M. Tapi, honestly, i give up on that way sebab....alahai camne hambo nak buat online payment tu?? Lepas tu still kena submit the hardcopy. Jadi, untuk menjimatkan masa dan tenaga(eheh), saya buat manually je semuanya. Saya print balik borang permohonan BEM tu, isi secara bertulis dan pergi pejabat pos buat money order! Lepas tu, siap je money order terus submit. Done!..

Few weeks(monts?) later, iaitu hari ini, saya dapat mesej mengatakan permohonan sebagai Graduate Engineer have been proved! Maknanya selangkah menuju Professional Engineer. Hahahaha... Yo yo ja pergi register ngan B.E.M. Bukannya jadi engineer pun. Pi sambung belajar adalah. Tak pa.. kita mendaftar untuk masa depan.. Kot-kot tetiba saya rasa nak masuk balik dunia engineer ni.. Who knows?? only HIM!..

Haaa... tak caya? Meh nak tunjuk bukti meh.. Bukan nak menunjuk.. tapi saja nak tunjuk-tunjuk.. hahaha


Untuk paparan lebih jelas, glah klik gambar tu.. Nak tempek original saiz dekat sini, besaq sangat.. Haa..yang dalam bulatan bujur hitam tu.. Secara rasminya bergelar Graduate Engineer (GE).. Rasanya, kalau tak salah selagi tak berdaftar, tak rasmi jadi GE..

Beb, tak susah pun.. Gi lah buat cepat.. Ke, nak saya buatkan juga?? hahahaha...
 



2 comments: