Social Networks

Tuesday, December 11, 2012

La ni.. nak berhubung tak payah lagi nak pakai burung merpati macam dolu-dolu. Nak tanya khabar, tak payah dok atuq ayat dalam surat lepas tu pos guna setem, tunggu kawan balas dekat dua minggu juga..

Zaman sekarang, within 2 seconds je kita dah tahu apa khabar kawan di perantauan, mak ayah di utara, dan kawan-kawan di selatan. Maklumlah, maklumat hanya di hujung jari anda sahaja.. eheh.. 

Macam-macam medium social network yang kita kenal. Baik dalam internet mahupun perisian Android dan window. Semuanya ada. Nak kongsi-kongsi gambar, boleh guna facebook, Instagram.. Ha! Blog ni pun berguna juga. Tak payah pakai dakwat pen dan kertas nak tulis panjang berjela-jela.

Saya sendiri pun macam culture shock jumpa mende-mende social network ni.. Eheh.. Tapi yang bestnye, bila kita chat lelama, kredit telepon tak jatuh! Jimat kredit tepon ai.. Hehehe... Saya dah stop guna Facebook!. Ye! Saya ambil keputusan untuk stop berfacebook.. hahaha.. nanti kalau rindu, i activate balik facebook tu.. wahahaha...









Sekarang niiii...
ada LINE, Skype, WhatsApp, Instagram and bla-bla..bla...
Banyakkan aplikasi yang buleh menjimatkan kredit kad, eh salah.. kredit telepon.. Dan peratus privacy dan provokasi yang tinggi dan rendah.. Err..paham ke apa yang saya tulis ni? Maksudnya privacy tinggi, provokasi rendah! Hahaha...

Apa-apa pun, i can't stop blogging! It's like my virtual diary yo! 

Oh! Lupa pula.. Super Junior M buat konsert dekat Kenanga WHolesale City hari ni beb! fiuuu.. nak bagi tahu tu je. Ok bai!



0 comments: