10, 000 untuk 28.3 Juta rakyat...Tak pelik kalau..

Wednesday, January 9, 2013



Selamat pagi!!
Amacam? Ada yang berjaya booking tak?
Fiu~ Hampir sejam saya menghadap web ni semalam.. Sanggupkan?
Tapi.. Yelah..10, 000 mana cukup!
Penduduk Malaysia ada dekat 28.3 Juta (Berita Harian, 18Okt2012). Kalau yang online tengah malam semalam pun separuh dari jumlah keseluruhan rakyat Malaysia, tetap nilainya berjuta juga kan? Kalau ambil separuh dari separuh tu pun, tetap berjuta. Nak berebut untuk 10, 000 free seat je. Memang siapa yang terpantas dan terlaju je lah akan berjaya. Ye tak?

Tak perlu kaitkan dengan politik dan sebagainya. Think on the other way around. Cuba ambil konsep sperma dengan ovum. Muahahaha... 1 ovum hanya untuk 1 sperma. Yes, girl produce only 1 ovum once in a month. While guy produce thousand of sperms. Dalam thousand tu, satu je boleh attach to the ovum. Betul tak? The fastest and intelligent one! Hahahah...

Macam tu jugalah 10, 000 free seat untuk jutaan rakyat Malaysia. Dah tu, guna sistem online booking pula tu kan? Yang tak ada internet, konfem dah menganga je. Yang ada internet pun, belum tentu berjaya. Tengok juga kelajuan internet tu. Kalau tak salah saya, memang web air asia mendapat high traffic kot semalam. Berjuta, beratus ribu orang online for the free seat. Jadi, kalau tak dapat...tak payah nak marah-marah..

Tak payah nak kaitkan dengan politikus. Terima hakikat bahawa anda belum dijodohkan dan diberi rezeki untuk bercuti ke sabah dan sarawak. Ye! Walaupun saya pun dekat sejam juga semalam. Hampir dekat payment, ye suruh reselect flight. Tapi, no worries. Buat apa nak marah-marah. Siap marah kerajaan bagai. Be realistiklah. 10, 000 free seat untuk few places. So, quota untuk satu tempat tu berapa. Katalah 10, 000 free seat bahagi dengan 8 tempat. 1 tempat tu dalam 1250 free seat je. Logiklah kan? Within an hour je dah sold out.

Nak pula harga tiket pergi balik baru RM12. Tak meroyan kau?? Hahaha...

Okkk...dan satu fakta yang baru saya sedar pagi ini adalah.... CIMBclicks tak beroperasi lepas 12 tengah malam. Ye ek? Patutlah aihhhh.... Len kali chek kena pi buat kad kreditlah kalau nak rebut free seat lagi! Muahaha...

Chill out everybody~



2 comments:

Kaca Lensa said...

wow!bagi contoh hebat tuh! yeh, betul tu sara, masuk dalam ceklist tempat untuk g honeymoon.. wink3

Cik Sara said...

Hahaha...entah kenapalah boleh terfikirkan contoh tu..teringat cikgu sains tingkatan 3 bercerita gamaknya..muahahah...