Korban Aidiladha

Wednesday, October 16, 2013

Tajuk tak hengat!
Assalamualaikum....

Salam Aidiladha buat semua kenalan alam maya yang saya sayangi Lillahitaala..

Wassup guys!
Uhuk..Uhuk...
Terbatuk-batuk di sini sambil update blog. Nak tau? Sehari lepas sampai Aloq Staq suhu badan naik dengan hebatnya. Sendi-sendi terasa begitu lenguh. Fuhhh.. Eden demam! Rebah tak larat langsung nak bangun. 
(T______T)

Puaslah minum ayaq cap badak tu. Siap tolak-tolak lagi selimut kononnya kalau selimut nanti, haba dalam badan terperangkap. Sampai sudah tak kebah-kebah. Errr..boleh gitu? Jadinya, walaupun macam merengkot kesejukkan, tetap tak selimut juga. Ye lah, dalam panas luar je yang rasa sejuk. Cannot..cannot..

Nak best lagi tu, kepala pusing-pusing.. wehoooo.. duniaku seakan berputar-putar. Nak bangun ke toilet pun rasa dunia tak seimbang. Eh, dunia tak seimbang?
After a day, alhamdulillah suhu badan dah berkurang. Tapi pening-pening kepala tetap ada. Sedih oooo...
End up pergi Farmasi check Blood Pressure.

95/59!

Rendah!
No wonderlah i pening-pening lalat gitu.
Nak dijadikan korban, pada hari raya haji tu dok sakit-sakit tekak. End up bangun je tidoq on the second day, terus hilang suara. Wohooo.. memang tak senang duduk. Dahler raya kedua tu ada korban dekat kampung sebelah mak. Nak tak nak, kena balik kampung juga. (T______T)



Awak..awak.. Tekak saya memang tengah tak sihat. Suara pun tengah tenggelam timbul je. Kalau buat konsert rock and roll memang larislah jualannya.
Tapi ada sesuatu yang lebih pentinggg...

Di hari raya korban ini, dengan serendah-rendah hati saya mohon rakan-rakan di luar sana untuk mendoakan kesihatan kedua tok dan wan(ibu bapa abah saya) saya. Sekarang ni, tok ada dekat Hospital SUltanah Bahiyah. Diagnosis as mycrocytic Anemia. Tapi sebab tok tak lalu nak makan, kesihatannya menyorot. Doakan agar beliau cepat sembuh dan kembali sihat seperti sedia kala ya!

Dan Wan saya pula, susah saya nak jelaskan. Ada potensi ke arah penyakit nyanyuk. Mohon Allah perjauhkan dari musibah itu. Sungguh! Allah Maha Mengetahui. Dan sungguh! Sesungguhnya makhluk ghaib itu wujud. Mohon Allah jauhkan awok,saya, famili awok dan famili saya dari godaan dan gangguan syaitan-syaitan yang sesat lagi menyesatkan..

p/s:
Hujung bulan ni nak kena g Hong Kong, tapi slide untuk conference tak prepare lagi. Awal november nak fly g Jepun untuk attachment, tapi still waiting for COE untuk beli tiket flight dan apply visa. Seriusly, risau jua dengan kesihatan tok dan wan. Mohon rakan-rakan doakan yang terbaik ya!
 



0 comments: