Tak ada tajuk.

Tuesday, February 25, 2014


There is a time when I really-really hate myself. A time when I really-really angry with my own self. Sungguh. Masa di mana kau tak mampu nak lepaskan apa yang kau rasa. Dan akibat daripada kegagalan rasa tu, kau tahu kau sedang berbuat dosa pada Tuhan-MU. Then, tell me.. shouldn't I hate myself at that time?

Jika teringat tentang dirimu
Berlinang air mataku
Ku rindu saat-saat bersamamu
Kasih sayangmu padaku

Kini kau bukan milikku
Dan berakhir sudah cintaku
Biarkan saja hatiku bicara
Ku masih sayang padamu
Aku selalu mendoakanmu
Agar kau bahagia
bersama dirinya selamanya

Mengapa mudahnya hatimu mendua
Ku lapangkan dada walau aku terluka
Semoga bahagia bersama dirinya
Kerana kau telah memilih dia

Betapa sakitnya apa yang kurasa
Tuhan kuatkanlah hatiku yang terluka
Semoga ku bisa tuk melupakannya
Karena ku masih mencintainya

Damn! Siapa yang buat lirik lagu ni? Ini bukan kes siapa makan cili terasa pedasnya. Tapi dah lengkap dengan sambal belacan dan ulam-ulaman sekali. Mulut boleh berkata. Tapi ada satu ketika, hati yang mengkhianati tuannya. Bila hati terlalu jujur berbicara, sakitnya aku yang rasa. 

Then, shouldn't I angry with my own self?

Dah jauh aku melangkah. Sedaya upaya aku kuatkan hati untuk tidak lagi menoleh ke belakang. Tapi bila ingatan itu singgah, hati mula mengkhianati tuannya. Rasa yang menyakitkan disokong dengan peranan air mata. Oh Tuhanku, sungguh. Aku tak suka pada rasa ini. Pada dosa ini. Bantu aku. Insan yang sentiasa lemah dengan permainan hati.

Betullah kata pepatah.. If you love someone, don't give 100% because you never know when they will leave you.

And I don't even know if I've give the 100% but now I know, the feeling back stabbed me. 

Takutkan untuk rasa bercinta lagi? Sebab you never know what will happened in future. Until you meet someone.. Someone yang ikhlas menerima dan memberi cinta. Yes! That someone.

Cukuplah buat masa ini, doa ku pohon pada ILAHI. KAU hapuskanlah rasa-rasa yang masih wujud dalam hatiku. Benar. KAU lapangkanlah dadaku andai ternyata, dia bukan yang tertulis untukku. KAU jauhkan aku dari kancah dosa permainan hatiku. Sungguh. Aku tak membencinya. Tapi tidak juga aku ingin terus mencintainya. 

Yosh! Eden pun tak tahulah kenapa jadi  malas benor nak update blog ni. Sebulan dah. Fiu.fiu..lajunya masa berlalu. Macam mana malasnya nak update blog, macam tu jugalah malasnya nak taip report walaupun result bersusun minta didokumentasikan. Sigh~    




1 comments:

Ann said...

Gambate sara...Ann doakan yg terbaik utk sara..insyaAllah...tc:)