Episode 60: MSAJ Futsal

Thursday, July 3, 2014

たいかい bacaannya tai-kai.
Maksudnya tournament. Sehari sebelum Ramadhan hari tu, budak-budak Malaysia dekat Jepun ni atau spesifiknya dekat Tohoku Region ni adakan taikai futsal. Dan lokasinya adalah Sendai. Maka, mengembaralah kami sejauh lebih 100km menuju ke Sendai. Fiu~


Geng Onna cuma ada dua team je. Team Sendai lawan Team Yamagata+Iwate. Team Otoko ada empat kot. Kalau tak salahlah.. sebab nampak table 4x4 dekat tepi padang tu. (^___^)

 

Nampak dah macam sama budak je dengan budak-budak ni. Sedangkan saya dengan kak Ami tu geng tahun 80-an. Bebudak ni semua tahun 90-an. Beza juga umurnya.. Tapi, macam sebaya kan? hikhikhik...

Cerita pasal futsal?
Onna Yamagata dapat bronze. Otoko pula dapat silver. Oklah tu.. Tak pulang dengan tangan kosong. =D

Ohhhh.. saya tak main futsal tu.. sebabnya, saya "trauma" dengan game rebut-rebut bola ni. Kalau suka-suka, bolehlah main. Main pun suka-suka. Tapi kalau game dan taikai macam ni, memang taklah. Ganas masing-masing main. Hehehe... scary saya tengok. Sebelum tragedi lalu berulang, adalah lebih baik saya duduk diam di luar pagar. Bak kata mak, tak ada penyakit janganlah pergi cari penyakit. 
 



0 comments: