Dengan izin Allah...

Monday, June 25, 2018

Assalamualaikum.. 

Marhaban ya Syawal.. 
Alhamdulillah.. Subhanallah.. 
Sedar tak sedar, Ramadhan berlalu meninggalkan kita. Rindu. Semoga masih diberikan usia untuk bertemu Ramadhan seterusnya. 

Sedar tak sedar, sudah hampir 4 bulan saya kembali dari Bumi Barokah. Sekembalinya dari menunaikan umrah bersama emak dan abah. Allahu. Rindu.

Ya.. Semuanya berlaku dengan izin Allah.. 
Saya tak pernah ada perancangan untuk menunaikan umrah secepat ini. Tapi, alhamdulillah. Allah permudahkan segala-galanya. Dari saat sebelum menjejakkan kaki di bumi Madinah dan Mekah. Sampailah sekembalinya ke bumi Malaysia. Alhamdulillah. Terima kasih Allah kerana menjemputku ke sana. 

Semuanya dengan izin Allah.. 

And again, whatever happened or is going to happen in my life, saya yakin ianya atas izin Allah. Sebesar dan sehebat mana pun perancangan kita, andai Allah tidak izin untuk ianya terjadi, it will not going to happen. You can't force things to happen just because you want it. Nope. 

Allahu.. 
Saya tahu, tak sepatutnya kita berharap pada manusia. In fact, sangatlah penat untuk berharap pada manusia. Because, we never know what other human are thinking about.
.
But after all, trust in Allah. Berharap pada Allah. Untuk segala sesuatu yang engkau inginkan, minta pada Allah. Jangan meminta-minta pada manusia. Doa. It's wireless. Full coverage. Anytime. Anywhere. Free of charge. 

Sesungguhnya, Allah pemilik hati-hati ini. Jadi, kenapa meminta pada manusia? Sebaliknya, mintalah dengan Allah. HE will give you more than what you ask for. 

Tarbiyah hati. 

Sekadar mengingati dan reflect on my own life.(apa term bahasa melayu untuk reflect on my own life ek?. Is it bermuhasabah?) 

Love, 
Che Sara
25hb Jun 2018