Tak ada apa yang menarik punnn..

Monday, November 7, 2011

"Bayangan kenangan manis di zaman remaja menjadikan aku seorang perindu.."

Wallaweh...terkesan sungguh sebaris ayat ni.. Novel hasil penulisan seorang cikgu. Apa lagi, dah terkesan tu, mulalah membaca.. Nak tahu jalan cerita. Tentang Annessa dan Ilham. Baca punya baca, adalah yang macam "Eh,rasa macam pernah lalui je.."..Hahaha.. Apakah kamu, penulis novel ini membayangkan atau pernah melalui momen2x tersebut?? Aih, nebes baca.. Tapi pengajaran yang diperoleh adalah saaaannggat bagus.. =D

Ntah pape pula saya ni kan?? Bukannya nak baca buku-buku ilmiah.. Novel juga yang diusung..ngee..tak bleh nak buat apa deh.. Kegemaran. Baca juga buku ilmiah tu.. Buku-buku islamik pun baca juga.. Cumanya...Biasalah..masa muda mudi ni lah nak layan novel-novel ni.. Esok dah tua, tak larat pula nak teropong huruf..Hahaha..

Kembali kepada matlamat asal menaip ni..
Haa..kisah Annessa dengan Ilham. Malaslah nak cerita apa yang berlaku.. Tapi...Moral of story.... Janganlah jadi seorang perindu!!!! Hahaha.. Kalau dah suka, cepat-cepat berterus-terang.. Jangan pendam!!!.. Sebab bila pendam punya pendam, tup2x rupa-rupanya memang syok kat satu sama lain.. Tapi sayangnya dah terlambat untuk meluahkan mahupun untuk melamar.. Menyesal pun tak guna!!!.. Cinta pertama tak bererti cinta terakhir.. Jadi, jangan  terus mengharapkan cinta pertama..sebaliknya buka pintu hati untuk menerima kehadiran cinta yang seterusnya.. Siapa tahu yang seterusnya itu adalah DIA yang dijanjikan ALLAH.. ye tak? Oleh itu, jangan seksa diri dengan mengingati cinta pertama itu.. Menjadi perindu pada cinta pertama..

Berdoa..dan berdoa.. semoga ALLAH hadirkan si dia yang jauh lebih baik dari cinta pertama. Atau..cinta itu tak perlu sebenarnya?? =D Dunno...adios~


1 comments:

aimie amalina said...

ehem2
peringatan buat sara
jgn selalu jadi perindu =p
kekekekeke