Bila Tayar pancit....

Tuesday, October 11, 2011

Sketsa di petang hari..

Misi : Menukar tayar motor yang pancit..


Al-kisah nak jadi kaya raya..
Eh, salah.. 
Angkara tayar yang semakin kempis..
Lagi dipam angin, lagi banyak yang dia buang.. Penat pam.. Tak sampai 200m, dia buang angin balik.. Aih... 
Bukan Taman U, nak sampai pintu depan UTM pun belum tentu..

Lampu MERAH : BAHAYA!!


Dari WCC bawa ke S32..
Urmm..Dak UTM, cubalah bayangkan route yang kitorang guna ye..=D


Pilihan yang ada cuma dua:
1. Tunggulah Pomen motor datang esok. Paling cepat, pagi.. Paling lambat? entah..
2. Buka tayar sendiri.. Bawa g kedai dengan kereta.. Tukar tube, buh angin..pastu pasang sendiri..
Risiko [?] Kot jadi macam tikus baiki labu je lah..









Pilihan hati??

















Tadaaaaaaaaaaaaaaaa........


Rongkah sudah.. Hasil seni[?] kami berempat..
Hahaha... Bleh tahan juga deh.. Ingatkan susahler sangat.. Mudah je rupanya.. 
Yang tertinggal tu brek motor..


 Haruslah tukar tube tu suh pomen buat kan?
Nak buat sendiri, hitam tangan.. Tak embohlah..
Dah buka pun kira hebakk juga.. Bak kata Atok Boboi boy..
TERBAIKKK..

Pelampung yang pecah dah pun berganti..
Siap tukar tube, g makan dulu..
Kat mana?
Tempat biasa.. Ayam Penyet Pinang..=D

Siap makan, solat maghrib..
Misi diteruskan..
Bertemankan high beam dari Kereta Cik Siti..
Tayar bertube baru dimasukkan semula ke tempatnya..
Godek2x...

Tak sampai setengah jam..
Mission accomplish..
Yeeehaaa...
Tak lah susah mana rupanya nak tukar tayar moto ni..
Eh, silap..
Taklah susah sangat nak rongkah motor ni..
Hahaha...
Kami bukan tikus yang membaiki labu..~


4 comments:

SoLy SoLicious said...

len kali, kena belajar semua..xyah suwuh pomen..eeeeheee

maszull said...

salam sara.......jgn pandang sebelah mata yer perempuan pun boleh lakukn mcm lelaki gak...

cuba tengok berjaya juga akhirnya caya la misi anda berjaya akhirnya...:)

R'ain said...

Hahahaha Sara, pasnih aku dah tau dah sapa aku nk kol kalau moto pancit..hahaha

cik pulau said...

eceehhhh..
ingat repair sendri tadi.. hehe