~End of the semester~

Wednesday, April 14, 2010

Assalamualaikum...

Hai!!!...

Urmm..sebenarnya belum end of semester lagi.. ada another 1 last paper tomorrow...Eh, jap! bukan tomorrow but today...counting dalam 7 jam lagi... Biomedical Instrumentation..Open Book Test + can bring all your note and handout that be given.. Gempak tak? Final pun bleh bawa masuk buku... Makin liatlah saya nak study sebab buleh bawa buku...Semua jawapan dah ada dalam buku..Tinggal nak gunakan skill sedia ada tuk search jawapan dalam buku tu..HAHAHA....
(Bongkak giler..sekali tak jumpa jawapan yang dicari baru tahu!!)

Apa yang sedang saya buat ni???

Apa lagi??
Hujung sem..Benda yang wajib dibuat adalah mengemas bilik..mem'packing' segala barang yang ada.. Mungkin sem ini adalah sem terakhir saya di blok ini.. Tidak lagi memegang jawatan sebagai Jawatankuasa Kolej..Makanya, saya perlu pindah dari blok ini.. Ke mana?? Terpulanglah kepada En.Nazam nak letak saya di mana..
(Sedihnya...5 semester dok bilik ni..same room..same block)

Sat lagi nak buka langsir tingkap ngan langsir bilik..nak masuk dalam me
sin basuh..esok pagi sidai...Doa-doalah tak hujan..nak basuh cadar lagi..manyak giler nak kena basuh...
Hehehe...saya ni tak lah rajin benor nak bersihkan langsir..tapi kat bilik saya ni, saya guna langsir tingkap ngan tirai pintu buatan ibunda tersayang.. bilik orang laen warna biru..bilik saya langsir warna hijau..hehehe..favorite color..hijau pucuk pisang.. Itu sebablah nak kena basuh.. Kalau tak, jangan haraplah nak buat rajin pi cabut langsir segala..hehehe

Mesti pelik kan?? Paper tak habis lagi, kalut nak kemas barang dah..hehehe..bukan apa...petang tadi, member tepon..ye kata tak jadi balik ari jumaat..nak balik ari k
hamis..maknanya esoklah...the day after wednesday..hehehe..
So, i follow je sebab bukan i yang drive..i teman kat sebelah jer..Co-pilot..=)

Apa lagi..elok jer lepas jawab phone dia terus amik bagasi besar atas almari yang dah berhabuk tak hengat tu.. Nasib baik pagi karang open book..Dan nasib baik juga lah saya ni rajin juga nak buat lecture note before this.. 1st thing to do esok, cari jawapan dalam note dulu..tak de baru buka buku..hehehe..

Disebabkan open book test dan petang tadi dah revise and tanda2 sket dalam buku tu, the whole night ni saya dok ngemas barang je.. bilik yang kemas terus ma
cam tongkang pecah..

Apa yang dah saya buat setakat ni???

Check this outz!!


1. Amek semua baju kurung yang ada..keluarkan hanger..gulung-gulung, masuk lam bagasi besar...
(ada member ajar, bila gulung-gulung ni jimat ruang bagasi..=)..and abis sume baju kurung selamat simpan dalam bagasi tuk ditinggalkan di stor...Tak yah bawa balik baju kurung dah tuk prak
tikal ni..Baju kurung mak ngan Along banyak kat umah..sume satu saiz je..kebas je lah nanti..hahaha)

2. Kemas buku2 old season yang dah berdiam dalam rak buku tuk 5 semester and masukkan dalam kotak..
(Sebelum ni, bila cuti sem jer, taklah kemas sangat barang2...sebab tahu stay kat bilik dan blok yang sama..and tak pernah bawa balik buku pun..So, this time dah alang2 balik berdua naek kereta, leh r angkut old seasonnye buku tuk dibawa pulang ke rumah..semakkan rumah pula..hehehe..ampunlah mak ye..ni nak mudahkan hujung pengajian nanti..)


3. Print out dokumen2 untuk Latihan Industri...
(Kalau kawan-kawan yang baca ni, sure diorang ingat saya ni semangat giler nak g uat praktikal..hahaha..lagi 11 hari kot baru start..tapi sebenarnya..nak simpan printer..besar kot printer tu..tak leh nak bawa balik umah..g pun sem depan nak guna lagi..So, print siap2..balik ni sedia g LI je..tak de lah kalut sangat nak cari dokumen2 ni..like!)

4. Packing baju tuk bawa balik umah...
(Tiga tahun dok sini.. macam2 baju program yang kena beli..sampai almari pun dah penu
h..so, banyak baju tapi tak pakai pun, tak guna juga..lebih baik bawa balik umah, semakkan almari kat umah..untung2 orang kat rumah tu leh pakai..kalau baju kurung sama saiz, t-shirt apatah lagi..lebih kurang jer semua..1 saiz leh share 3 beranak..hahaha)

5. Balut buku....(@_@)

(Haha..hujung sem baru nak balut buku?? pelik tak?? ngee..Tengah kemas2 jumpa plastik pembalut...Tengok kat rak ada novel yang tak berbalut...So, guesslah... Hehehe..saya ambik plastik pembalut tu..amik 2 buah novel saya plus buku log LI and then saya balut guna plastik tu..Hehe..dah jadi habit kot..tak senang kalau tak balut buku..Leh kata barang wajib setiap sem adalah plastik pembalut buku...Dan buku2 dirumah pun memang saya yang balut...=))

6. Ini yang terakhir...Turunkan langsir dan Cuci..
(Last but not least....turunkan langsir sendirian berhad dan digantikan dengan langsir kolej..Berhabuk dah saya simpan langsir kolej ni..hehehe..tapi nampak cam baru lagi..(^o,^).. Nak basuh langsir tingkap
+ tirai pintu + cadar + sarung bantal...)

7. Nak tido..
kurang dari 7 jam nak final INstrumentation..Wish me luck! And Hari khamis..Early in the morning, nak bertolak balik ke Kedah wif Nazihah Bahanuddin..My Pilot..hehehe...Doakan perjalanan kami selamat...And on 26hb April..My 1st day of Industrial Practical..And My 1st job!..Engineering Department Of Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar..Conducted by Healthronic with RM500 elaun...Alhamdulillah..Lepas duit tol ngan minyak..nanti ada masa saya story lebih2..hehehe


0 comments: