Saya masuk Hospital..urmm..

Tuesday, April 27, 2010


Hai hai...
hari ni 2nd day saya buat LI.. maknanya tinggal lagi 9 minggu 3 hari..hahaha..nampak sangat counting hari...
Urmm...bermula dari semalam juga saya drive sendri ke Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar sambil ditemani oleh abah..hehehe..nak buat macam mana kan? Abah tak mau hantar tapi at the same time dia tak brape nak percaya cara saya kawal kereta atas jalan raya. Tapi tak kisahlah..Abah ikut, maknanya tak yah cari parking sebab abah bawa balik umah..parking kat umah.. Pukul 5 abah mai amik....eh, silap..abah mai antaq kete...Saya kenalah drive sendri balik umah.. Abah dok sebelah jer..

Semalam, 26hb April seawal 7.30pagi sebab kena daftar kul 8.30pagi.. Itulah hari pertama saya menjejak kaki dalam erti kata drive sendri ke Hospital Sultanah Bahiyah.
Hospital oh Hospital!

Cari punya cari, rupa-rupanya department saya tu sebelah je WAD DIRAJA... ngee.. Hari pertama mak ngan abah ikut..wahaha..mana ada orang lain yang g LI bawa mak ngan abah. Tapi nak buat macam mana, depa nak ikut, ikut jerlah.. lagipun lepas saya masuk hospital, mak ngan abah g pasar besar kat Souq Buqhori...

Urmm...dari umah nak sampai Hospital ni dalam 45minit..hehehe..standard saya drivelah..budak baru nak belajar.. itupun sebab lalu highway Alor Setar (S) keluar kat Alor Setar (U).. Kalau tak, ada dekat satu jam setengah baru sampai hospital.. Macam jauh jer bunyinya kan? Adalah dalam RM1.20 tol.. Abah tak galakkan ikut laluan biasa sebab jalan kat Simpang Kuala ngan Tanjung Bendahara selalu sibuk..

Dan hari ni, 27hb April saya kuar dari umah awal sket..Kul 7.10pagi..sebab keje mula kul 8.00pagi...And oklah..sampai hospital pukul 7.40pagi..antara terawal juga..hahaha..tengah bersemangat..cenggitulah...

Saya masuk hospital...Tapi saya tak sakit.. Saya buat praktikal kat BEMS.. Department ye mcam yang saya cakapkan sebelum ni ada kat sebelah Wad Diraja.

1st time tour hospital ni, besar sungguh! tu pun tak habis tour lagi.. Penat kaki... Lain kali lah tour..sambil-sambil buat kije. Tapi yang best nye, kafetaria HSB ni. hehehe..kalah medan selera kat luar. makanan dia pun tip top. Dulu ingatkan makanan hospital tak sedap.. Tapi...fuh..menyelerakan..hahaha...ni g kije or g makan??? apa2 jelah..

Urmmm..Saya tak suka bau ubat..apatah lagi bau hospital..Tapi setakat yang saya tour hospital ni, tak rasa macam dok kat hospital pun..macam kat hotel pun ada..hehehe...Bau ubat-ubat or apa-apa yang slalo terbau kat hospital tak bau lagi.. Yang paling sure, tak jumpa lagi umah mayat walaupun abah dok usik kata department saya slalonya kat blakang dekat ngan umah mayat...huhuhuu...Base tempat saya praktikal ni dekat ngan Kafetaria.

Masing-masing dengan pengalaman tersendiri.. saya pasti bermulanya sem nanti mesti masing-masing tak sabar nak bercerita tentang pengalaman masing-masing masuk hospital...

Len kali leh cerita lagi...Supervisor suh bawa laptop untuk search maklumat untuk buat report..ngee..apa yang saya buat?? men FB n update blog..Tumpang tak de mende nak buat..kat luar pulak hujan teramat lebat. Apa lagi, bercucuk tanam dalam hospitallah..hehehe

1 comments:

Anonymous said...

salam...nk tya,..b4 pegi praktikal ni..tempat cari sendiri ke??kalau nk wat praktikal kt department ni jugak kena contact sape yea?