Berhujung minggu di rumah~

Saturday, July 14, 2012


Ramadhan tiba..  Ramadhan tiba...
Tap tup tap..hanya tinggal kurang dari seminggu sahaja lagi untuk kita bertemu Ramadhan.. Dah setel ganti puasa yang tertinggal dulu? Kalau belum,dok melangut buat apa lagi? Cepat-cepat.. Oh ya! hari ni bersiaran dari rumahku syurgaku.. It's nice to be at home.. After all..

Kan ada story sebelum ni yang saya kena attend workshop SPM dekat IPPT,USM Kepala Batas. Alang-alang dah menjejak utara ni, saya ambil keputusan untuk berhari minggu di rumah sahaja.. Boleh bermanja-manja dengan mak abah.. Boleh bersilat dalam dapur tu.. Dan paling penting, boleh ronggeng-ronggeng dekat pasar hari sambil lepak dan dating dengan mak abah..=D 

Eheh... dah besaq pun dating dengan mak abah lagi kan?? Why not?? Sementara belum bersuami, lebih molek kiranya kita berdating dan bermanja dengan mak abah kita.. Daripada dok buang masa dating dengan lelaki bukan muhrim tu.. Betul tak? Dating yang hanya menambahkan nilai dosa dan melekakan sahaja. Aih, tak maulah saya.. Nak topup pahala pun cukup punya mencabar jiwa dan raga. Takkan saya nak minuskan pahala tu dengan dosa?? Warghhhh... tak emboh.. (geleng kepala laju-laju..)

Haaaa.... to be at home, sangat nice! Dapat pula menikmati keindahan dan kehijauan sawah padi yang terbentang indah tu.. Bak kata K.ena, umpama permaidani hijau yang begitu luas... Sihat sikit mata ni..eheh...Haaa... plus dapat makan buah manggis puas-puas.. FOC! Sebab tu boleh makan puas-puas.. Kalau tak FOC, tak puas makan..Eheh..

Waittt...waittt... Tinggal berapa hari je lagi nak puasa?? Ya ALLAH,begitu cepat masa berlalu.. Ayuh persiapkan diri kita untuk menjemput Ramadhan yang bakal tiba itu.. Semoga Ramadhan kali ini lebih baik daripada Ramadhan sebelumnya... InsyaALLAH...
 



0 comments: