Wonderful Floria @ Putrajaya

Sunday, July 8, 2012


I don't know how to take a beautiful photo. But all i know, how to edit those photo to look more beautiful and memorable.. ^^,

Selamat malam semua!!!... Hai..hai..hai.. Ha! Tadi ada upload gambar dengan encik kura-kura kan?... Eheh..dekat seminggu tau buat temu janji dengan encik kura-kura tu nak jumpa dia.. Akhirnya.. impian ku jadi nyata. A lot of thank you to them sebab make it happened!.. They know who are "them". ^^, Ok...sebelum tu nak habaq mai, gambaq-gambaq ni semuanya perlukan extra click from u olls untuk tumbesaran yang lebih sihat! hehehe... So, do help yourself.. 


I love bunga.. And bunga love me too!! *wink.. Hari ni saya pergi Putrajaya. Nak cuci mata! Ngeee... Saya memang suka bunga.. Especially those which known as Orchid and Lily. Really. I do love them. Both. Haaa...i do love other flowers too.. In simple word, i love those beautiful and colorful flower. It enough to make me smile the whole day. Eheh.. Oleh itu, dapat berada di Floria sangatlah mengujakan diri. Nampak bunga. Nampak seni. Nampak hasilnya.. Something that you can't explain by word. Speechless..


Haaa... seni yang saya maksudkan adalah apabila bunga-bunga disusun dan digubah menjadi sesuatu yang sangat unik. Sometime, we have to appreciate the art.^^, Ada mentadak tuuu.. Pepatung pun ada juga kalau tak salah. Tema floria tahun ini adalah bougainvillea.. Tapi, apa yang lebih membuatkan saya tertarik lagi menarik pandangan mata adalah home landscape. Perghhhh!! Cantik habaq ang.. Andai sahaja mampuku beli dan letakkan di laman rumah sendiri.. eheh...



Cuaca hari ni pun mengizinkan. Alhamdulillah.. Terima kasih Allah..Tak panas sangat dan tak adalah hujan pun. Sedap - sedap je cuacanya.. Esok (8 Julai 2012), eh hari ni! Last day for that Floria. So, sesiapa yang belum pergi...bolehlah terjah.. tengok munge-munge.. Manalah tahu jumpa kumbang seekoq..atau bunga sekuntum! Hehehe...Chill bebehh... 

Saya jumpa banyak cinta hati saya kat sana. Orkid Aphalea yang 3 anak pokok RM10, but mom have those at home.. And i found one extraordinary and beautiful orkid, nak beli pokok mahal sangat, beli anak pokok ajelah..RM17... Nanti nak bagi kat emak. My mom hand sangatlah mesra hijau. Jadi je bunga orkid yang beliau tanam.. Bukan macam saya! Ehehe.. Saya suka orkid, but i don't know how to tanam and care all those things. Sedih kan? Haaa... ada juga cactus cantik-cantik.. Rembat 3 pokok! hahaha..tengoklah hidup ke tidak nanti cactus tu..

Eh, oklah.. wanna sleep.. Enjoy the picsta ya!



1 comments:

maszull said...

assalamualaikum sara...bestnya kalau dekat nak juga mama pergi ke sana...;)