Giroro Task

Sunday, August 14, 2011




Kekurangan dan kelebihan diri? Warghh..dah macam penemuduga pula Giroro ni. Ok. Kita cakap pasal kekurangan dululah ek. Manusia ni lebih banyak kelemahannya dari kelebihan. Itu point yang sangat saya persetujui.

Kekurangan yang pertama : Ketinggalan zaman. Hahaha..kenapa? Sebab saya tak reti nak lilit2x kepala dengan tudung yang pelik-pelik tu. Apatah lagi nak sarung tudung yang dah macam  kain rambu meja dengan langsir tu.. Kekuranganlah kan? Orang lain, pakat up to date je. Sampaikan tumbuh bonggol dekat kepala sebab nak nampak cantik..Hehehe..saya? 10 kali tengok mesti orang dok tanya soalan :"Sekolah tingakatan brape ni?." Haaa..tak ke ketinggalan zaman tu? Tak up to date sampai orang pun ingat dok zaman dulu kala. Budak sekolah pun lagi bergaya.. Haaa..point apa ni?

Kekurangan yang kedua? Tak seksi macam awek-awek kat luar sana. Kalau pakai baju stok cari saiz XXL.. sampai melebeh je orang nengok. Baju kurunglah paling best. Buat baju kurung tahun 2004, sekarang dah 2011 pun bleh sarung cantik lagi.. Nak pakai legging? Aih, terasa melekat-lekat di tubuh badan..

AHhh..cukuplah tu kelemahan yang entah apa-apa itu.. Kelebihan(?).. Rajin beb.. Kelebihan yang tidak boleh disangkal-sangkal lagi meskipun semakin dipuji Rajin, semakin bertambah malas rasanya.. grrr... Kekurangan(?) yang jelas adalah, kesempurnaan. Saya sukakan yang sempurna but yet, itulah kelemahan paling nyata buat diri saya sebab tiada makhluk yang sempurna melainkan ALLAH S.W.T..betul tak???

OK.. yang perenggan kedua dengan ketiga tu, buat tak tahu je lah.. Itu merupakan kekurangan yang menggembirakan saya..weee..daebak!




0 comments: