Deactivate FB for a while~

Sunday, March 13, 2011

Assalamualaikum..pagi ahad..baru balik dari pasar.. mencari lauk untuk seminggu ni.. hehe..kira nak berjimatlah konon-kononnya.. Tapi harap-harap memang dapat berjimatlah..=) Sambungan entrie semalam? entahlah..saya pun tak sure ini sambungan atau tidak..kih3x.. Tapi saya nak tegaskan penulisan saya adalah dari sudut saya sebagai pemerhati dari luar. Orang kata saya mengeruhkan keadaan? But then, how its make?? Saya tak pula sebut si polan bin si polan ni buat macam tu atau macam ni. Si polan nilah yang jahat sangat.. Si polan C nilah yang sesuka hati nak marah orang. nope! never!. Tapi, semalam sangat terkilan bila di"serang" di facebook. Seolah-olah membuka pekung di dada sendiri tentang apa yang sedang berlaku.

Saya tak masuk campur pun urusan mereka.. apatah lagi untuk mengeruhkan keadaan dengan bercerita pada semua orang apa yang berlaku. Saya sekadar menulis mengikut persepsi saya tanpa meletakkan kesalahan pada sesiapa pun. Even kalau yang baca ni among my friends yang jadi silent reader saya, they would never know apa sebenarnya yang berlaku unless mereka di situ.. Siapa yang saya maksudkan sebab i did not mention any name. So, bagaimanakah yang dikatakan saya mengeruhkan keadaan? Betullah, siapa yang buat dia akan tersentap walaupun tiada satu huruf pun dalam ayat saya yang membentuk nama dia yang membolehkan dia "menyerang" saya di facebook dan sekaligus membuatkan kawan-kawan lain yang membaca mengetahui apa sebenarnya yang berlaku. Dan mungkin tika dan saat ini, orang akan beranggapan saya ni jahat. suka keruhkan keadaan. Yes, i'm bad!! puas hati??

Lagipula, dalam status saya di Facebook pun, saya tak pernah mention nama sesiapa..am i that bad sehingga nak menjatuhkan maruah orang lain dengan mencanangkan ceritanya di facebook mahupun blog?? Rasanya saya tak bodoh lagi.. 

Dan untuk seketika..saya deactivate my Facebook. Bukan apa, rasa serabut bila buka wall sendiri.. hahaha..So, lepaks dekat blog dulu for a few days maybe.. But i'm gonna miss my friend dalam group Sahabat Blogger dan KBU.. Walaupun saya tak rajin update komen di situ, tapi saya follow juga sikit-sikit..

Dan bila baca balik entrie semalam, baru perasan yang saya banyak menulis dalam bahasa inggeris dengan jayanya.. Hahaha..dahsyat tak? Terkilan + "marah" sehingga mampu bercakap omputih dengan jayanya.. Aih, lepas ni nak g interview minta kerja, kena rasa terkilan dululah..Konfem speaking lancar je..kih3x..(^_____^)

0 comments: